دشمن با جنگ‌نرم درصدد متزلزل ساختن ارزش‌های ماست/ در این عرصه باید متناسب با حمله دشمن اقدام کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جنگ نرم دشمن درصدد متزلزل ساختن ارزش‌های جامعه است و در این راستا تلاش می‌کند، شک و تردید در باورها ایجاد کند. حجت‌الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ با بیان اینکه دشمنان برای جنگ نرم قبل از ایجاد جنگ سخت در […]

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جنگ نرم دشمن درصدد متزلزل ساختن ارزش‌های جامعه است و در این راستا تلاش می‌کند، شک و تردید در باورها ایجاد کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«فت فتو»؛ با بیان اینکه دشمنان برای جنگ نرم قبل از ایجاد جنگ سخت در کشورمان طرح‌ریزی کرده بودند، گفت: هیچ‌کس منکر جنگ نرم در کشور نیست و دشمن با شیوه‌های متعدد این اقدام را علیه ما انجام می‌دهد؛ مهم این است که بدانیم مواضع ما در مقابل جنگ نرم چه بوده است؟ آیا مسئولان و دستگاه‌ها به وظایف خود در این عرصه عمل کرده‌اند؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرهنگ همان تعریف دین است؛ این مقوله به معنای مجموعه‌ای از ارزش‌ها و باورها‌یی است که به آنها اعتقاد داریم و عمل می‌کنیم و دشمن درصدد متزلزل ساختن این باورها و ارزش‌های جامعه است و در این راستا تلاش می‌کند، شک و تردید در باورها ایجاد کند و به شیوه معکوس و متضاد این باورها را ضد ارزش معرفی کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون در جامعه بی‌حجابی ارزش و حجاب ضد‌ارزش شده است، عنوان کرد: دشمن با جنگ نرم، ذائقه ها را عوض می‌کنند و شاهد هستیم ذائقه جوانان، نوجوانان و اقشار مختلف مردم تدریجا عوض شده است و این امر به فرهنگ جامعه ما آسیب می زدند.

وی در خصوص اهم اقدامات دشمن با رویکرد جنگ نرم اظهار کرد: در راستای جمعیت می توان گفت، جمعیت خیمه کشور است و زمانی که عمود این خیمه شکست، بسیاری از ارزش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ در این شرایط توازن جمعیت بهم می‌خورد، ارتباطات خانوادگی ضعیف می‌شود، حرمت والدین محترم شمرده نمی‌شود، کانون خانواده ضعیف می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلالی افزود: در راستای اقدامات دشمن در عرصه جنگ نرم و مقابله با این اقدامات، حوزه‌هنری چه اقداماتی انجام داده است؟ چه تعداد فیلم ساخته شده است و چه اندازه در این عرصه توانسته‌ایم اثرگذار باشیم؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که فضای‌مجازی رها شده است، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر این مهم تأکید داشته اند و تعبیر ایشان در خصوص فضای‌مجازی این است که این فضا ول شده، تعبیر ول بسیار معنای منفی دارد؛ ما سال‌هاست به دنبال اینترنت ملی هستیم اما این فضا را ایجاد نکرده‌ایم، ما فضای‌مجازی را به دست خارجی‌ها داده ایم و آنان هر کار خواسته‌اند بر سر جامعه ما آورده‌اند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم اقدامات دانشگاه‌ها در زمینه مقابله با جنگ نرم دشمن اظهار کرد: دانشگاه‌ها کانون فرهنگی ما هستند و امام‌ راحل فرمودند” اگر دانشگاه ها اصلاح شوند، کشور اصلاح می‌شود”؛ ضمن احترام به علم، دانش، افراد نخبه و دانشمندان که در این فضا هستند، اما فضای عمومی دانشگاه، فضای نامناسبی شده است، همان‌گونه که در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که هدف برخی از دانشجویان این بود که  غذا خوردن دختر و پسر مختلط شود.

وی با اشاره به مطلب فوق و با تأکید بر این‌که ما در زمینه اقدامات دشمن در جنگ نرم، باید متناسب با حمله دشمن اقدام کنیم، تصریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی در این راستا باید اقدام کند، ما سند تحول برنامه‌ریزی مدون نداریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلالی گفت: کمیسیون فرهنگی بخشی از جامعه است و ما در حوزه فرهنگ قانون‌گذاری را انجام می‌دهیم؛ به عنوان مثال در بخش ورزش، بحث باشگاه‌ها، تیم‌ها و اساس‌نامه سازمان ورزش را مد نظر داریم و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است؛ عرصه دیگر میراث فرهنگی و گردشگری است که در این حوزه نیز برنامه‌هایی تدوین شده است اما تا زمانی که به قانون تبدیل شود، فاصله داریم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جوانی جمعیت بیست درصد در جامعه اجرا شده است، خاطر نشان کرد: هماهنگی بانک‌ها، سازمان برنامه و بودجه، همکاری خانواده‌ها و غیره به این سادگی نیست اما کار در حال انجام است.

انتهای خبر/م
 




دشمن با جنگ‌نرم درصدد متزلزل ساختن ارزش‌های ماست/ در این عرصه باید متناسب با حمله دشمن اقدام کنیم

منبع:آرمـان
? دشمن با جنگ‌نرم درصدد متزلزل ساختن ارزش‌های ماست/ در این عرصه باید متناسب با حمله دشمن اقدام کنیم