دشمن با تروریسم رسانه‌ای به دنبال ایجاد شکاف در بین مردم است

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، ۸ دی‌ماه در نشست با اهالی فرهنگ و هنر شرق استان کرمان با گرامیداشت یاد شهدا و یاد جانبختگان زلزله بم و بیان اینکه تصاویر غمناک آن زلزله مهیب برای همیشه بر روح و جان ما حک شده است، گفت: امیداوریم […]

به گزارش فت فتو از کرمان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، ۸ دی‌ماه در نشست با اهالی فرهنگ و هنر شرق استان کرمان با گرامیداشت یاد شهدا و یاد جانبختگان زلزله بم و بیان اینکه تصاویر غمناک آن زلزله مهیب برای همیشه بر روح و جان ما حک شده است، گفت: امیداوریم در این سفر بخشی از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر و رسانه را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت کاملا مردمی است و تلاش می‌کند مشکلات را با حضور میدانی حل کند، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان کرمان، شهرستان‌های جنوبی کرمان را بازدید کردم و امروز برای بررسی مشکلات در شرق استان کرمان اینجا هستم.

وزیر ارشاد تصریح کرد: در سفر استانی اعتبارات لازم برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی تخصیص یافته و بنا داریم مشکلات را در اسرع وقت حل کنیم، به همین دلیل برای همه مؤسسات و مراکزی که بخشی از آنها ساخته شده اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بم و شرق استان کرمان یک منطقه حاصلخیز فرهنگی و هنری است، گفت: وجود بزرگانی که هر کدام یک تاریخ مهمی از افتخارات ابن خطه را در حوزه‌های مختلفی مانند موسیقی، سینما، شعر، تئاتر و… روایت کردند، نشان می‌دهد در این منطقه هر اندازه سرمایه‌گذاری کنیم منتج به نتایج بالا می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه آموزش‌های رایگان هنری برای ۱۰۰ هزار نفر در مناطق محروم از سال گذشته آغاز شد و تا مرحله مهارت‌آموزی کامل پیگیری می‌شود، گفت: برای شرق استان کرمان اعتبارات ویژه‌ای در نظر می‌گیرم و تلاش داریم تا تعدادی از مطالبات عالی و فوری اهالی فرهنگ و هنر در همین سفر برآورده و تخصیص بودجه انجام شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های خوب و اعتباراتی که در حوزه سینمایی برای شرق استان انجام شده است، افزود: در حوزه تکمیل و تجهیز سینماها و مجتمع‌های فرهنگی هنری، تماشاخانه شهرستان و همچنین درخواست‌های حوزه تئاتر و ایجاد استودیو، بودجه‌هایی اختصاص داده می‌شود.

وزیر ارشاد با اشاره به اجرای موفق طرح ملی «بشری» به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت ارشاد در استان‌های مختلف، گفت: این طرح در خراسان جنوبی و سمنان با جمع‌های هزار نفری در حال اجرا است و باید در شرق استان کرمان نیز به خوبی و تا پایان سال اجرا شود. همچنین مشکلات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسات قرآنی نیز احصا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره ویژه‌ای برای صنعت چاپ در سال‌های آتی در شرق استان کرمان، موضوع هنرستان هنرهای زیبا را مورد توجه قرار داد و گفت: سیاست دولت این است در هر استانی حداقل یک هنرستان دخترانه و پسرانه راه‌اندازی شود و با توجه به گستردگی استان کرمان و ظرفیت شرق استان، حتما شرق استان کرمان نیاز به راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا دارد و وزارت ارشاد نیز آماده همکاری در زمینه تخصیص اعتبار است.

وزیر ارشاد مشکلات صندوق اعتباری هنر را مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه همه افرادی که استحقاق عضویت داشته باشند عضو صندوق می‌شوند، افزود: بم منطقه ویژه‌ای است لذا برای برگزاری جشنواره‌های مربوط به بم و در حوزه‌های موسیقی مقامی، تئاتر، فیلم، شعر و ادبیات و … آماده برگزاری جشنواره هستیم. حتی می‌توان یک جشنواره منطقه‌ای کامل را در این منطقه برگزار کرد و وزارتخانه نیز آمادگی دارد تا درخواست‌ها را پیگیری و به صورت ملی حمایت کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه در کتابفروشی‌ها سیاست جدی دولت حمایت از ایجاد و توسعه کتابفروشی‌ها است، افزود: کتابفروشی‌ها نمادهای فرهنگی شهرها هستند که باید تقویت شوند و حتما این کار را به صورت ویژه انجام می‌دهیم.

وی اظهار کرد: مردم بم نشان دادند چه مردم بزرگی هستند و از دل آن حادثه هولناک منطقه با نشاط، اقتدار و هویت قوی مجدداً رویش پیدا کرده و امروز بم مانند نگینی درخشان در حوزه فرهنگی کشور می‌درخشد.

وزیر ارشاد با اشاره به در پیش بودن حماسه ۹ دی‌، روز بصیرت مردم بزرگ ایران، گفت: دشمن با تروریسم رسانه‌ای تلاش می‌کند بین مردم شکاف و دو قطبی ایجاد کند اما ملت ایران همواره با اتکا به هویت تاریخی خود به میدان آمدند که نمونه اخیر آن را در تشییع شهدای گمنام مشاهده کردیم که حماسه‌ای تاریخی بود.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: همه آحاد مردم در تهران و حتی در روستاها پای آرمان‌های شهدا، امام و انقلاب آمدند و مجدداً انقلاب را بیمه کردند. انشاالله این ملت که ۶۰ سال است پای نهضت اسلامی ایران مانده‌اند به یاری خداوند این پرچم را به دست صاحب اصلی‌اش برسانند.

انتهای پیام




دشمن با تروریسم رسانه‌ای به دنبال ایجاد شکاف در بین مردم است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? دشمن با تروریسم رسانه‌ای به دنبال ایجاد شکاف در بین مردم است