دستگیری متخلف شکار یک راس قوچ وحشی در اسفندقه

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از دستگیری شکارچی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد. به گزارشفت فتو از کرمان، ، مطهره قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: مامورین یگان حفاظت شهرستان پس از شناسایی متخلف شکار و اخذ دستور مقام قضایی، محل سکونت این متخلف را در یکی از روستا‌های بخش […]

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت از دستگیری شکارچی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارشفت فتو از کرمان، ، مطهره قریشی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت گفت: مامورین یگان حفاظت شهرستان پس از شناسایی متخلف شکار و اخذ دستور مقام قضایی، محل سکونت این متخلف را در یکی از روستا‌های بخش اسفندقه مورد تفتیش قرار دادند.

او تصریح کرد: در این بازرسی، لاشه یک راس قوچ وحشی، یک قبضه اسلحه شکاری تک لول، یک دستگاه دوربین چشمی و مقداری ادوات شکار کشف و ضبط و پرونده تخلف به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

قریشی با اعلام اینکه در حال حاضر شکار در تمام مناطق شهرستان ممنوع است، از مردم طبیعت دوست درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک، با واحد یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت به شماره ٠۳۴۴۳۳۱۳۳۱٠ تماس حاصل کنند.

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در شهربابک

آنیتا بابکی، رئیس اداره آموزش و پرورش حفاظت محیط زیست استان گفت: در طرح یک ساعت با محیط بان علاوه بر تشریح وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و اهمیت طبیعت، آب و هوا، خاک و حیوانات و ارزش آن‌ها برای انسان و نقش آن‌ها در اکوسیستم و زنجیره غذایی، راه‌های کاهش تولید زباله و استفاده از موادی که ضرر کمتری برای محیط زیست دارند به زبان ساده آموزش داده می‌شود.

او افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح آگاهی، ترویج فرهنگ زیست محیطی دانش آموزان و جلب مشارکت مسئولانه آن‌ها برای حفظ محیط زیست است.

انتهای پیام/ح




دستگیری متخلف شکار یک راس قوچ وحشی در اسفندقه

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? دستگیری متخلف شکار یک راس قوچ وحشی در اسفندقه