دستگاه قضایی حامی مطالبه گری‌ها و انتقادات سازنده رسانه هاست

شهربابک – رئیس دادگستری شهرستان شهربابک با اشاره به تفاوت تخریب و نقد گفت: دستگاه قضائی با تمام قوا حامی مطالبه گری‌ها و انتقادات سازنده رسانه‌ها است. به گزارش فت فتو، احسان بهجتی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه با تاکید بر ضرورت افزایش سواد حقوقی در شهرستان شهربابک بیان داشت: […]

شهربابک – رئیس دادگستری شهرستان شهربابک با اشاره به تفاوت تخریب و نقد گفت: دستگاه قضائی با تمام قوا حامی مطالبه گری‌ها و انتقادات سازنده رسانه‌ها است.

به گزارش فت فتو، احسان بهجتی پیش از ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه با تاکید بر ضرورت افزایش سواد حقوقی در شهرستان شهربابک بیان داشت: اضافه شدن رشته حقوق در دانشگاه آزاد شهربابک قطعاً اثر بخشی ویژه ای در دستیابی به آگاهی مردم به مسائل حقوقی خواهد داشت.

وی افزایش آگاهی حقوقی مردم را عاملی برای کاهش مطالبه گری های بی اساس و پیگیری‌هایی که در چارچوب قانون نمی‌باشند دانست و افزود: سطح علمی شهرستان شهربابک بسیار بالاست ولی آگاهی پایین مردم به مسائل حقوقی باعث ایجاد تنش‌های بسیاری در جامعه می‌شود.

بهجتی رسانه‌ها را خط مقدم حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی در جامعه دانست و اظهار داشت: بیان واقعیت‌ها بدون قصد تخریب، بیان محاسن در کنار معایب، عدم ایجاد تنش در اذهان عمومی و رعایت کرامت انسانی باید در کنار مطالبه گری، مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان، قانون را پشتیبان رسانه‌ها دانست و گفت: اگر مرز بین تخریب و نقد شناخته و رعایت شود، دستگاه قضائی با تمام قوا حامی مطالبه گری‌ها و انتقادات سازنده رسانه‌ها است.

بهجتی با اشاره به قانون تخصیص ۲ درصد از منافع مالی شرکت‌های فعال در منطقه برای حوزه فرهنگ، بیان داشت: رسانه‌ها باید مطالبه گرانه در زمینه اخذ این ۲ درصد تلاش کنند. مسئولان نیز با پیگیری این قضیه شرکت‌ها را موظف به پرداخت این مبلغ کنند تا با این تزریق اعتبار، گام مناسبی در راستای فرهنگسازی و حمایت از مؤسسات فرهنگی و رسانه‌ها در شهرستان برداشته شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهربابک نیز در این نشست، بیان داشت: دستگاه قضا شهرستان در مسئله رسانه‌ها به گونه‌ای ورود کرده است که رسانه‌ها آزادی بیان داشته باشند و این فرصت مناسبی برای ارائه انتقادات سازنده در جهت پیشرفت شهرستان است.

علیرضا مظفری با اشاره به شرایط بحرانی کشور در جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه، اظهار کرد: در زمان کنونی جامعه بیش از هر چیز به امید و اعتماد به مسئولان نیاز دارد و اینجاست که نقش رسانه‌ها بیش از پیش مشخص می‌شود تا با بیان اقدامات در کنار کمبودها، شاخص امید را در جامعه افزایش دهند.

وی اصلی ترین معضلات شهرستان شهربابک را مصرف مواد مخدر دانست و افزود: برای کنترل رشد آسیب‌های اجتماعی و رفع آنها، نیاز به همت جمعی و تلاش و انرژی همگانی است.

کد خبر ۵۳۳۱۳۸۵




دستگاه قضایی حامی مطالبه گری‌ها و انتقادات سازنده رسانه هاست

منبع:مــهر
? دستگاه قضایی حامی مطالبه گری‌ها و انتقادات سازنده رسانه هاست