دستگاه قضایی از آمران به معروف حمایت می‌کند 

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت حقوقی و قضایی می‌کند.  حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۲۵ بهمن ماه در نشست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان ضمن تبریک حلول ماه شعبان و تبریک روز پاسدار و […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دستگاه قضایی استان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت حقوقی و قضایی می‌کند. 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی امروز ۲۵ بهمن ماه در نشست ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان ضمن تبریک حلول ماه شعبان و تبریک روز پاسدار و جانباز اظهار کرد: در راستای حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر در مرکز استان و برخی شهرستان‌ها، شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های این حوزه راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو واجب الهی است که هر شخص وظیفه دارد در جهت احیاء این فریضه الهی تلاش کند. 

حمیدی بیان کرد: در قانون به موضوع  امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده و امیداوریم با ابلاغ قانون جدید عفاف و حجاب، هر دستگاهی بتواند به وظایف خود در این راستا عمل کند. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان خواستار اجرا و پیگیری تفاهمنامه فی مابین دستگاه قضایی و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شد و همکاری میان دستگاهی در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر را مهم و موثر تلقی کرد و افزود: باید در بحث امربه معروف و نهی از منکر، افراد اصلح را انتخاب کرد.

وی گفت: بسیج وظیفه دارد افراد صلاحیت دار را به ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر معرفی کند و این ستاد افراد واجد شرایط را به دادستانی معرفی می‌کند و دادگستری استان پس از آموزش افراد برای آنان کارت ضابط صادر می‌کند. 

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان کرمان نیز در این جلسه گفت: وظیفه آموزش آمران به معروف و ناهیان از منکر را دادگستری بر عهده دارد، در این راستا در سال جاری دو نوبت کلاس برگزار شده و در مجموع ۵۳ نفر معرفی شدند که پس از اتمام جلسات آموزشی برای آنان کارت ضابطیت صادر خواهد شد. 

محمد باقر اسلامی ادامه داد: همچنین معاونت منابع انسانی دادگستری کرمان آمادگی آموزش ضابطین در شهرستان‌ها را دارد که لازم است ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی مناسب را با دادستان‌ها در شهرستان‌ها برقرار کند. 

انتهای پیام




دستگاه قضایی از آمران به معروف حمایت می‌کند 

منبع: ایـسنا
? دستگاه قضایی از آمران به معروف حمایت می‌کند