دستگاه قضا؛ کانون آرامش و پشتوانه مظلومان/ شخصیت دادخدا سالاری، نشأت گرفته از شهید سلیمانی است

پیش از ظهر امروز آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با حضور مسئولا کشور و استانی برگزار شد. به گزارش فت فتو؛  آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، حجت […]

پیش از ظهر امروز آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با حضور مسئولا کشور و استانی برگزار شد.

به گزارش فت فتو؛  آئین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، اعضای شورای تأمین استان، اعضای شورای اداری استان و جمعی از ریش سفیدان طوایف مناطق جنوب و شرق استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی گفت: دستگاه قضا کانون آرامش و پشتوانه مظلومان و کسانی که به هر دلیل احساس می کنند کسی به حق آنها تجاوز کرده است؛ بنابراین کسانی که در دستگاه قضا خدمت می کنند مسئولیت بسیار مهم و دفاع از حقوق عامه و مظلوم را به عهده دارند.

 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: کسانی که در سنگر دفاع از کشور و اسلام در حال خدمت هستند، هر چه سمت ها بالاتر رود، مسئولیت سنگین تر می شود و جا دارد از هزاران چهره خدوم و مجاهد در این عرصه تقدیر کنیم. 
 
وی اظهار کرد: وقتی فرد در جایگاهی قرار می گیرد و ماموریتی به او داده می شود، ماموریتی را به انجام می رساند که در پیشگاه خداوند این دوران حساسی است که در حین ماموریت و انجام آن چقدر به وظیفه الهی عمل می کنیم.
 
این مقام مسئول ادامه داد: امروز تکریم از چهره ای است که دو دهه کامل وی می شناسم؛ چهره ای شجاع، وظیفه شناس، دارای دانش لازم در بخش ماموریت و انسانی مخلص، پاکدست و پاکدامن که یکی از دوستان خصوصی شهید سلیمانی است و سینه ایشان پر از روحیه و رویه شهید است.
 
محمد مهدی فداکار با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی جایگاه بسیار مهمی در همه دنیا دارد، گفت: اما دستگاه قضا در کشور ما به دلیل آنکه قوانین منبعث از شرع و اسلام است، این دستگاه از جایگاه ویژه ای برخودار است.
 
استاندار کرمان ادامه داد: هیچ قشری را حضرت امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه همچون قشر قضا و جایگاه آنها مورد تاکید قرار نداده است و امام علی علیه السلام هشت صفت در این باره فرموده اند و این نشان می دهد که این جایگاه، جایگاه بزرگی است و کار قضاوت، کار بسیار سخت و بزرگی است.
 
وی افزود: آقای سالاری و آقای بخشی را من از سال های قدیم می شناسم و ما همواره در شورای تامین از نظرات کارشناسی و کارگشا آقای سالاری استفاده می کردیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی گفت: آقای دادخدا سالاری در حدود هشت سال دوران مسئولیتشان در مرکز استان با روحیه جهادی و بسیجی، خدمات ارزشمندی را به دستگاه قضایی ارائه داد.
 
رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: وی نه تنها در سِمت دادستانی بلکه در سِمت های مختلف پیش از این سِمت، منشا خدمات فراوانی بوده اند و هنوز هم استان و دستگاه قضا از این خدمات آقای سالاری استفاده خواهد کرد.
 
وی ابراز کرد: حدود پنج ماه که در استان حضور دارم و ارتباط تنگاتنگی با آقای دادخدا سالاری داشته ام که این ارتباط نزدیک با وی، به ارادت بنده به وی افزوده است.
 
این مقام مسئول اظهار کرد: با تلاش هایی که از دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز کرمان دیدیم، وی را پر تلاش، کم ادعا و پر کار در انجام وظایف قضایی خودشان برای اعتلا دستگاه قضا در استان به کار گرفت.
 
حمیدی عنوان کرد: آقای سالاری آشنایی و رفاقت دیرینه ای با سردار سپهبد شهید سلیمانی دارند و روحیات وی تاثیر گرفته از روحیه جهادی شهید حاج قاسم است و تفکرات و شخصیت آقای سالاری نشات گرفته از شخصیت سپهبد شهید سلیمانی است که با همین روحیه،خدمات ارزشمندی را انجام داده اند.
 
رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطر نشان کرد: آقای بخشی، امروز با دستور دادستان کل کشور، سمت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان را به عهده می گیرد و وی نیز از همکاران مجرب، با علم، دانش خوب، با انگیزه خدمتی و روحیه جهادی مسئولیت را به دست خواهد گرفت.
انتهای پیام/م




دستگاه قضا؛ کانون آرامش و پشتوانه مظلومان/ شخصیت دادخدا سالاری، نشأت گرفته از شهید سلیمانی است

منبع:آرمـان
? دستگاه قضا؛ کانون آرامش و پشتوانه مظلومان/ شخصیت دادخدا سالاری، نشأت گرفته از شهید سلیمانی است