دستور استاندار کرمان برای مطالعه تقسیمات کشوری در مرکز این استان

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان دستور انجام مطالعات مربوط به ارتقای محدوده ای از شهرستان کرمان به یک شهرستان مستقل دیگر را با محوریت شهرهای شهداد، گلباف و اندوهجرد صادر کرد. به گزارش فت فتو، علی زینی وند عصر شنبه در جریان آیین افتتاح چند طرح شهری و آموزشی – خدماتی در شهر شهدا […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان دستور انجام مطالعات مربوط به ارتقای محدوده ای از شهرستان کرمان به یک شهرستان مستقل دیگر را با محوریت شهرهای شهداد، گلباف و اندوهجرد صادر کرد.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند عصر شنبه در جریان آیین افتتاح چند طرح شهری و آموزشی – خدماتی در شهر شهدا در شمال شهرستان کرمان و در جمع اعضای شورای شهر شهداد افزود: شهرستان کرمان ظرفیت تغییرات تقسیمات کشوری را با توجه به وسعت، جمعیت و دیگر ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری، کشاورزی و … دارد.

وی اظهارداشت: ابتدای ورود به کرمان در حوزه تقسیمات کشوری از وسعت بسیار زیاد این شهرستان که خدمات رسانی را مشکل کرده تعجب کردم در حالی که ارتقای ساختار سیاسی می‌تواند خدمات رسانی را نیز ارتقا دهد.

وی با اشاره به مسائل اجتماعی مرتبط با تقسیمات کشوری گفت: پیشنهاد می کنم مسئولان، علما و مردم شهرهای شهداد، گلباف و اندوهجرد با رایزنی یکدیگر هماهنگی لازم را برای تبدیل به یک شهرستان انجام دهند تا این کار راحت تر انجام شود.

زینی وند اظهارداشت: با توجه به شناختی که از حوزه تقسیمات کشوری دارم امکان ایجاد یک یا دو شهرستان دیگر در دل شهرستان کرمان وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بر ضرورت ارتقای برخی از مناطق شهرستان به یک استان دیگر تاکید و بیان کرد که این موضوع از مطالبات مردم نیست.

محمدرضا پورابراهیمی، خواستار انجام مطالعات مربوط به این موضوع در یک بازه زمانی مشخص و پس از آن بررسی و پیگیری در مجاری دیگر استانی و کشوری شد.

محمدمهدی زاهدی دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس نیز بر این موضوع و بر بهره گیری از ظرفیت کویر جهانی لوت در این مسیر تاکید کرد.

وی همچنین مدیریت آب های سطحی که از سمت کوهپایه کرمان به سمت شهداد روان است و هدر می رود و بهره برداری آن را با همکاری آب منطقه ای و جهادکشاورزی با هدایت استانداری خواهان شد.

همزمان با حضور استاندار کرمان در شهداد سامانه پایش تصویری شهرداری شهداد با ۵۳ دوربین و بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

همچنین ساختمان مرکز آموزشی، خدماتی و رفاهی آموزش و پرورش در شهداد نیز با بیش از ۱۶ میلیارد ریال اعتبار نوسازی و تجهیز افتتاح شد.

این مرکز رفاهی، آموزشی با ۹ سوییت و ۴۰ تخت افتتاح شد.

 ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهداد از جمله برنامه های استاندار کرمان بود.

شهداد در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان واقع شده است.




دستور استاندار کرمان برای مطالعه تقسیمات کشوری در مرکز این استان

منبع:ایرنـا
? دستور استاندار کرمان برای مطالعه تقسیمات کشوری در مرکز این استان