دسترسی زنان و کودکان قربانی خشونت به مشاور حقوقی و وکیل تسهیل شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ضرورت دارد دسترسی و امکان بهره مندی زنان و کودکان قربانی خشونت نیازمند به مشاور حقوقی و وکیل، از طریق کانون وکلای دادگستری تسهیل شود. به گزارش فت فتو؛ سیدمهدی قویدل در نشست هم اندیشی اعضاء هیاًت رئیسه کانون وکلای دادگستری با موضوع […]

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ضرورت دارد دسترسی و امکان بهره مندی زنان و کودکان قربانی خشونت نیازمند به مشاور حقوقی و وکیل، از طریق کانون وکلای دادگستری تسهیل شود.

به گزارش فت فتو؛ سیدمهدی قویدل در نشست هم اندیشی اعضاء هیاًت رئیسه کانون وکلای دادگستری با موضوع پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان، با اشاره به ضرورت تعامل و هماهنگی بیشتر بین کانون وکلا و دستگاه قضایی افزود: دغدغه اصلی وکلا حقوق شهروندی و دفاع از حقوق فردی و شهروندی در جهت اجرای کامل عدالت در سطح جامعه است.

وی ادامه داد: کانون وکلا یک مرکز علمی، تخصصی و حقوقی در کنار دستگاه قضا محسوب می شود که بایستی در پر رنگ تر شدن نقش مطالبه گری دستگاه قضایی تلاش کند.

این مقام قضایی سپس با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، مجموعه ای برنامه محور و دارای بیش از ۴۰ برنامه است، بیان کرد: برنامه های ابلاغی در حوزه های فرهنگی- اجتماعی در قالب پیشگیری از خشونت علیه زنان و کودکان، دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان، مراکز مشاوره خانواده، مراکز مهر خانواده، مشاور دادگاه اطفال، دوره های رشد مدار، هور و… اجرا می شوند.

قویدل ضمن تاکید بر همکاری علمی و آموزشی دو مجموعه، گفت: برنامه های معاونت در حوزه خشونت علیه زنان و کودکان و همچنین اجرای برنامه های پیشگیرانه در حوزه زنان، با همراهی کانون وکلا نتیجه و اثربخشی بهتری خواهد داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در ادامه پیشنهاد کرد: برنامه هور (هویت و رفتار) برای جرائم ۶تا ۸ به کانون وکلا معرفی و کارگاه تخصصی در موضوعات مختلف قضایی و حقوقی نیز با اولویت حوزه حقوق اطفال و زنان  با مشارکت دو مجموعه در دستور کار قرار گیرد تا وکلا در برنامه های مربوطه از این ظرفیت استفاده و پیشنهاد ارجاع پرونده های اطفال بزهکار و بزه دیده را در دادگاه ها مطرح کنند.

وی گفت: همچنین پیشنهاد می شود کانون وکلای دادگستری در برنامه های خود موارد مربوط به خشونت علیه زنان و کودکان را به مددکاری بهزیستی یا دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری ارجاع داده و گزارش آن را نیز به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارسال کند.

قویدل یادآور شد: ضرورت دارد دسترسی و امکان بهره مندی زنان و کودکان قربانی خشونت که به مشاور حقوقی و وکیل نیاز دارند، از طریق کانون وکلای دادگستری تسهیل شود.

این مقام قضایی بیان کرد: با همکاری دو مجموعه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و کانون وکلای دادگستری، مراکز توانمندسازی و کلینیک حقوق کودک ایجاد و تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: بایستی در خصوص کودکان و زنان بزه دیده ترتیبی اتخاذ گردد تا به این افراد کمک و از آسیب های بعدی پیشگیری شود چرا که بسیاری از این افراد با توجه به آبروی خانوادگی و اعتبار خود حاضر به بازگو کردن مشکلات خود نیستند.

قویدل در پایان گفت: در طول سال کانون وکلای دادگستری استان چالش های قضایی در پرونده های اطفال را به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اعلام کند، همچنین این معاونت آمادگی برگزاری برنامه های آموزشی مشترک در قالب گردهمایی، نشست، همایش های حقوقی و … را دارد.

انتهای پیام




دسترسی زنان و کودکان قربانی خشونت به مشاور حقوقی و وکیل تسهیل شود

منبع:بــرنا
?
دسترسی زنان و کودکان قربانی خشونت به مشاور حقوقی و وکیل تسهیل شود