در پارالمپیک احترام و مهربانی را به هم هدیه می‌دهند

‌هادی کاربخش بازی‌های پارالمپیک ۱+۲۰۲۰ توکیو با همه شادی‌ها و غم‌هایش و بردها و باخت‌هایش به پایان رسید و کاروان ایران به میهن عزیزمان بازگشت. یکی از ورزشکاران جوان و آینده‌دار کاروان سردار دل‌ها «سینا منشازاده» بود که با وجود شایستگی فراوان و لیاقت نتوانست به حق واقعی خود در این مسابقات دست یابد اما […]

‌هادی کاربخش

بازی‌های پارالمپیک ۱+۲۰۲۰ توکیو با همه شادی‌ها و غم‌هایش و بردها و باخت‌هایش به پایان رسید و کاروان ایران به میهن عزیزمان بازگشت. یکی از ورزشکاران جوان و آینده‌دار کاروان سردار دل‌ها «سینا منشازاده» بود که با وجود شایستگی فراوان و لیاقت نتوانست به حق واقعی خود در این مسابقات دست یابد اما اگر کسی حتی یک بار با این ورزشکار دوست داشتنی و با مرام برخورد داشته باشد و از نزدیک او را دیده باشد متوجه می‌شود که اخلاق و رفتار و منش پهلوانی سینا چیزی فراتر از یک قهرمان با چندین مدال طلاست. به بهانه‌ی سالروز تولدش (البته با کمی تاخیر) به سراغ او رفتیم و دقایقی را میهمان حرف‌هایش شدیم. آنچه در ادامه می‌خوانید فقط قدردانی از ورزشکاری است که آینده روشنی در پیش دارد.
علی سینا منشازاده از سال ۸۶ به تیراندازی با کمان مشغول می‌شود. خودش درباره اینکه چرا و چگونه وارد این ورزش شد می‌گوید: از آنجایی که خواهرم یکی از مربیان برجسته در سالن ژیمناستیک کرمان بود و سایت تیروکمان در مسیر سالن ژیمناستیک قرار دارد به اصرار او به این ورزش رو آوردم. چند سالی در ماده ریکرو این رشته فعالیت کردم و بعد از مدتی تمرین و در سال ۱۳۸۹ بنا به دلایلی ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشتم و به مربی‌گری و داوری تا سال ۱۳۹۵ در این رشته پرداختم تا اینکه مجددا به اصرار همسرم تمریناتم را در بخش کامپوند آغاز کردم. البته به دلیل شرایط نا هموار زمین تمرین در ان زمان بنده هرروز به کمک برادرم محمد به در تمرینات حاضر می‌شدم و سرانجام با لطف و عنایت خداوند و تلاش‌های خودم موفق به کسب مقام اول در مسابقات قهرمانی کشور شدم و به اردوی تیم ملی دعوت شدم.
سینا که متولد هفدهم شهریور سال ۱۳۶۷ شهر کرمان و دارای چندین مقام قهرمانی و نایب قهرمانی می‌باشد در سال ۲۰۱۹ در مسابقات قهرمانی جهان و کسب سهمیه پارالمپیک در کشور هلند شرکت و با کسب مقام نخست این مسابقات که در میان ۶۸ ورزشکار به‌دست آورد موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۱+۲۰۲۰ توکیو شد.
او درباره توکیو می‌گوید: همانگونه که میدانید المپیک و پاراالمپیک بالاترین سطح مسابقات و رویداد ورزشی در جهان است و آرزو و هدف هر ورزشکاری شرکت در این مسابقات می‌باشد چراکه دارای شرایط و جوی متقاوت با دیگر مسابقات است. اینکه چهار هزار و ۴۰۰ ورزشکار از سراسر دنیا دور هم جمع شده و برای برپا کردن یک رقابت سالم و نشان‌دادن این که با این محدودیت‌ها می‌توانند در این دورهمی ورزشی بدرخشند و فارغ از هر رنگ و ملیت و زبان و مذهبی دوستی، محبت و احترام را به یکدیگر هدیه دهند برای من بسیار ارزشمند و زیبا بود.
من اولین حضورم را در این بازی‌ها تجربه کردم متاسفانه و در کمال ناباوری بنده نتیجه را به حریف فنلاندی در ۸ نفر پایانی بازی‌ها با ۲ امتیاز واگذار کردم. حریف فنلاندی بنده سابقه حضور در چندین پاراالمپیک دارد و مدال طلای ۲۰۱۳ لندن هم در این رشته داشت اما اگر کمی خوش‌شانس بودم و تجربه بیشتری داشتم مسلما می‌توانستم او را شکست دهم و روی سکو قرار گیرم اما نشد و شرمنده ملت عزیز ایران و همشهریان بزرگوار استان کرمان شدم. این پاراالمپیک به من درس های بزرگی داد که شاید در هیچ رویداد ورزش حتی قهرمانی جهان کسب نمی‌کردم و از این بابت خدارا شاکرم.
سینا منشازاده که خود را جهت شرکت در اردوهای آماده‌سازی تیم ملی از اواخر مهرماه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا در چین و قهرمانی جهانی امارات آماده می‌کند از همراهی بی‌نظیر همسر و خانواده‌اش و سایر مربیان و مسئولانی که او را حمایت کردند تشکر می‌کند.




در پارالمپیک احترام و مهربانی را به هم هدیه می‌دهند

منبع:یـزدان کـرمان
? در پارالمپیک احترام و مهربانی را به هم هدیه می‌دهند