در موضوع زمین خواری مسامحه نمی کنیم

به گزارش نذیر کرمان از قزوین،  مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین روز یکشنبه به همراه اسماعیلی مدیرکل دفتر شهری استانداری، میزانی مدیرکل دفتر فنی به منظور بررسی مشکلات شهر الوند به این شهر سفر کرد و در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری مطالبات مدیریت شهری قول […]

به گزارش نذیر کرمان از قزوین،  مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استانداری قزوین روز یکشنبه به همراه اسماعیلی مدیرکل دفتر شهری استانداری، میزانی مدیرکل دفتر فنی به منظور بررسی مشکلات شهر الوند به این شهر سفر کرد و در نشست هم اندیشی با شهردار و اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری مطالبات مدیریت شهری قول مساعدت داد.

مهدی رجحانی در دیدار با امام جمعه الوند اظهارداشت: یکی از دغدغه های ما در استان مبارزه به زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده و در این مسیر متحمل سختی های زیادی هم شده ایم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: خود را مدیون جانبازان و خانواده شهدا می دانیم و دغدغه جدی داریم تا زمین های کشاورزی تغییر کاربری داده نشود و در این راستا تیم مدیریتی استان بویژه استاندار در زمینه موضوعات زمین بسیار جدی است و ما هم مقاومت کردیم و تحت فشار قرار گرفتیم و گاهی تهمت هم زدند و خبرهای کذبی علیه ما منتشر کردند اما هرجا خلاف منافع استان موردی دیدیم ایستاده ایم و تا آخر با فساد مقابله خواهیم کرد.

رجحانی اظهارداشت: در خصوص زمین های شلویری در الوند گزارش های دستگاههای ذیربط هیچگونه خلاف قانونی را اعلام نکرده اند و ما هم کارمان در مسیر قانون است و همه باید رعایت قانون را سرلوحه کارمان قرار دهیم و آن را فصل الخطاب بدانیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: موضوع زمینهای شلویری برای ما هم اهمیت دارد و تیم مدیریت استان همان است که پروژه هفت سنگان را پیگیری کرد و همانگونه که در زمینهای هفت سنگان جدی بودیم برای زمینهای الوند هم حساس هستیم و همین رویکرد موجب شد پس از دهها سال موضوع مهم زمین های باغ عمران در اقبالیه و شهرک اندیشه و ناحیه عظیمیه و اسماعیل آباد را در قزوین حل کنیم.

رجحانی گفت: با دستور استاندار محترم برای مقابله با زمین خواری و حل مشکلات تعاونی های مسکن وارد کار شدیم و حدود ۴۰ مورد مسائل را شناسایی و همه متولیان را دعوت کردیم تا گره گشای مشکلات باشیم و مسائل عظیمیه، اندیشه، باغ عمران، دانش،تعاونی فرهنگیان و تعاونی ارتش و نظامیان را پیگیری کردیم.

وی اظهارداشت: رویکرد ما این بود مشکلاتی که از مسیر قانونی می توان حل کرد را در اولویت قرار دهیم و گره گشایی کنیم و دنبال حل مسایل بنفع مردم بودیم اما چون معضلات ریشه چندین ساله داشت گره گشایی سخت بود اما انجام دادیم.

رجحانی تصریح کرد: در خصوص « زمین های شلویری » در الوند نظر مدیران همه دستگاهها را دریافت کردیم و نتیجه بررسی ها این بود که همه کارها قانونی است و مشکلی ندارد که بخواهیم آن را متوقف کنیم و این زمینها یک فرصت برای الحاق به شهر و توسعه آن و تامین نیازهای مردم است.

وی اضافه کرد: از آنجا که شهر الوند امکان توسعه ندارد و زمین های شلویری هم زمین های درجه یک و دو کشاورزی نیست تصمیم گرفته شد این اراضی به شهر متصل شود تا بتوانیم به نیازهای جدی در حوزه مسکن پاسخ دهیم و از منابع درآمدی ایجاد شده نیز برای خدمات شهری و تکمیل طرح های نیمه تمام این شهر استفاده کنیم.

رجحانی یادآورشد: رویکرد ما اجرای قانون است و هنگامی که دیدیم زمین های شلویری مشکل قانونی ندارد بر اساس منافع مردم آن را پیگیری کردیم و جدیت ما به گونه ای بود که برخی تهمت زدند که ما هم در این زمینها ذینفع هستیم در حالی که ما دنبال منافع مردم شهر الوند هستیم و اگر ببینیم مخالفت برخی جدی است می توانیم آن را به دستگاه قضایی ارجاع دهیم تا نظر نهایی را اعلام کنند.

وی گفت: زمین های شلویری از جهت شکلی از نظر دستگاههای اجرایی مشکلی ندارد و ما همین رویکرد را داریم مگر دستگاه قضایی ورود کند و بعنوان حاکمیت باید به نیازهای مردم پاسخ داد و نمی توان توسعه شهر را نادیده گرفت و متوقف کرد.

این مدیر تصریح کرد: باید در اراضی ملی توسعه مسکن داشته باشیم و همیشه متقاضی بیشتر از عرضه است و ما بایستی از منابع ملی، زمین بفروشیم و پروژه ها را اجرا کنیم و در شرایطی که یک زمینی ارزش افزوده پیدا کرده از مسیر مولد سازی بتوانیم بخشی از هزینه های خدمت رسانی به مردم را تامین کنیم.

رجحانی اظهارداشت: برای مقابله با زمین خواری بایستی بتوانیم زمین های جدیدی عرضه کرده و متقاضاین را پاسخگو باشیم که در این راستا ۱۴۰۰ هکتار زمین در هفت روستا الحاق کردیم که دهکده شهری ساخته شود و با این کار قیمت های مسکن را کنترل می کنیم.

وی اضافه کرد: در سراسر استان بایستی حدود ۵۰ هزار قطعه زمین تولید کنیم تا قیمتها کنترل شود و اگر در الوند هم همکاری خوبی صورت گیرد می توانیم بخش مسکن را فعال کنیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در شهرهای قزوین و الوند محدوده تاریخی معلوم شده و سیاست های تشویقی را ابلاغ کرده ایم و در همه ۲۶ شهر محدوده بافت فرسوده باید مشخص شود و سیاست تشویقی را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: الحاق اراضی به شهر یک روند طولانی و کشوری دارد به طوری که حدود یک سال و نیم است برای الحاق ۳۰۰ هکتار در نوبتیم و با پیگیری های انجام شده هنوز این موضوع در شورای عالی شهرسازی کشور بررسی نشده است.

رجحانی در خصوص الحاق اراضی علی آباد به شهر الوند گفت: از این پیشنهاد استقبال کرده و آن را حمایت می کنیم تا به شهر الوند الحاق شود اما به شرطی که یک مالک داشته باشد و همین کار بیش از دو سال طول زمان می خواهد و حتی توافق با افراد هم چند سال طول می کشد و اگر این موضوع را از امروز شروع کنیم ۴ سال می کشد به سرانجام برسد اما اگر شورای شهر و شهرداری موافق باشند ما هم تمام قد از آن حمایت می کنیم.

وی اضافه کرد: در موضوع زمین خواری مسامحه نمی کنیم اما در مسیر قانونی حرکت خواهیم کرد.

رجحانی همچنین از کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری الوند بازدید کرد و در جریان فعالیتهای این مرکز فرهنگی قرار گرفت.

رجحانی در ادامه به همراه شهردار و اعضای شورای شهر الوند از شرکت بهمن دیزل تولید کننده انواع کامیون، کامیونت، وانت و کشنده های سنگین در شهر صنعتی البرز بازدید کرد و با فعالیت این واحد صنعتی و تولیدی آشنا شد.

معاون عمرانی استانداری قزوین همچنین در ادامه با حضور در نشست هم اندیشی با مدیران شهری الوند ضمن شنیدن گزارش های خلج طایفه شهردار و شیرمحمدی رئیس شورای شهر از اقدامات انجام شده و طرح مشکلات شهری با پیمانکاران و مجریان طرح های شهری نیز گفتگو کرد و برای حل مشکلات و مطالبات آنها قول مساعدت و همکاری داد.

انتهای پیام




در موضوع زمین خواری مسامحه نمی کنیم

منبع: بــرنا
? در موضوع زمین خواری مسامحه نمی کنیم