در عزاداری‌ها مواظب باشیم جان کسی را به خطر نیندازیم

فت فتو/کرمان ‌امام جمعه جیرفت بر لزوم توجه جدی به سلامت جامعه و مردم در برگزاری مراسمات محرم  تاکید کرد.  حجت‌الاسلام والمسلمین ” میثم تارم”‌ شامگاه ۲۶ مردادماه ‌در جمع عزاداران در محل حسینیه شهدای شهر جیرفت گفت: حفظ سلامت مردم بر هر امری اولویت دارد و حتی  انجام واجبات منوط بر این است که […]

فت فتو/کرمان ‌امام جمعه جیرفت بر لزوم توجه جدی به سلامت جامعه و مردم در برگزاری مراسمات محرم  تاکید کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین ” میثم تارم”‌ شامگاه ۲۶ مردادماه ‌در جمع عزاداران در محل حسینیه شهدای شهر جیرفت گفت: حفظ سلامت مردم بر هر امری اولویت دارد و حتی  انجام واجبات منوط بر این است که خطر جانی برای کسی نداشته باشند. 
وی با اشاره به توصیه های دین اسلام  به عفو و بخشش افزود: عفو و بخشش از مولفه‌های مهم در سبک‌ زندگی اسلامی محسوب می شوند و توجه به این  مهم برطرف کننده  بسیاری از اختلافات و نزاع ها است. 
امام جمعه جیرفت با تبیین جایگاه گذشت در جامعه، توجه به ابعاد این امر خداپسندانه را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: نادیده گرفتن گذشت منجر به حاکم شدن صفت دیوانه‌وار غضب و ویران شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود.

وی انفاق را از دیگر کارهای حسنه دانست و گفت: افراد با تقوایی هستند  که در کم و زیاد دارایی خود و نداری انفاق می‌کنند که‌ رستگار می شوند و باید توجه داشته باشیم انفاق مختص ثروتمندان نیست و هر کس به اندازه توان خود می‌تواند چیزی را در راه خدا انفاق کند.
حجت الاسلام ‌تارم، جلوگیری از خشم را نیز از ابعاد دیگر گذشت در جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: کسانی که جلوی خشم بی جای خود را می‌گیرند و بر آن تسلط دارند و نسبت به اشتباهات دیگران اهل گذشت هستند جایگاه والایی نزد خداوند متعال خواهند داشت. 
‌وی بر لزوم توجه مردم  به سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و افزود: باید اهمیت عفو و گذشت در شورای‌های حل اختلاف و دیگر مراجع  در معرض دید عموم باشد تا اینکه این فرهنگ حسنه در جای خودش رعایت شود. 
 وی با اشاره به شرایط عفو و گذشت گفت‌: تا آنجایی‌که می‌توانیم باید از دیگران بگذریم و اگر بخشش باعث سستی احکام دین بشود، نباید  صورت بگیرد.

انتهای پیام



منبع:ایـسنا
? در عزاداری‌ها مواظب باشیم جان کسی را به خطر نیندازیم