در صورت حمایت از ایده ها، سهم ایران در تولید محصولات دانش بنیان دنیا به شدت افزایش می یابد

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: اینقدر ایده در دانشگاه ها وجود دارد که اگرتامین مالی شوند، تبدیل به محصول و تجاری می شود و سهم ما در مارکتینگ محصولات مبتنی بر دانش در دنیا به شدت افزایش پیدا می کند. دکتر”علی زینی وند” امروز ۲۲ مهرماه در مراسم رونمایی از دو محصول دانش بنیان گیاهی […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان گفت: اینقدر ایده در دانشگاه ها وجود دارد که اگرتامین مالی شوند، تبدیل به محصول و تجاری می شود و سهم ما در مارکتینگ محصولات مبتنی بر دانش در دنیا به شدت افزایش پیدا می کند.

دکتر”علی زینی وند” امروز ۲۲ مهرماه در مراسم رونمایی از دو محصول دانش بنیان گیاهی موثر در درمان کرونا در کرمان با قدردانی از زحمات و تلاش های کادر بهداشت و درمان اظهار کرد: کرمان از استان های پیشرو در مدیریت کرونا بود که این جز با جانفشانی کادر درمان محقق نشد.

وی با تبریک موفقیت دانشگاه علوم پزشکی کرمان در تولید داروهای موثر در درمان کرونا و رویکرد تولید محصولات دانش بنیان افزود: این روحیه مبتنی بر تاریخ ایرانیان مبنی بر توجه به طب سنتی و گیاهان دارویی است و قاعده این است باید ایران در طب سنتی، داروهای مکمل و سازگار با مزاج و طبع ایرانیان پیشرو باشد و چه خوب است این کارها در قالب دانش دنبال شود.

زینی وند تصریح کرد: رویکرد موجود حمایت از ایده های علمی است و باید دانشگاه ها ایده ها را در مسیر و ساز و کاری قرار بدهند تا حاشیه ها و کارهای بدون سند ارزش کارهای ارزشمند را پایین نیاورد.

استاندار کرمان بیان کرد: عزم و اراده ای که باید عمومیت پیدا کند، اقتصاد دانش بنیان است و کرمان باید در بحث دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در استان های رده اول کشور قرار بگیرد که اکنون بسیار عقب است و در رتبه ۱۶ قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه رسالت دانشگاه های نسل جدید تولید ثروت، رفاه و شغل است و باید به شدت روی دانش بنیان و فن بازار فعال شویم، تصریح کرد: در استان باید رویدادهای شتاب برگزار و ثروت ها و صنایع را به ایده ها وصل کنیم.

زینی وند بیان کرد: اینقدر ایده در دانشگاه ها وجود دارد که اگرتامین مالی شوند، تبدیل به محصول و تجاری می شود و سهم ما در مارکتینگ محصولات مبتنی بر دانش در دنیا به شدت افزایش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: رویکرد کشور بر اقتصاد دانش بنیان است که می تواند انقلابی در وضعیت اداری ایران به وجود بیاورد که امیدواریم سابقه، تمدن و توان کرمان در این زمینه بتواند به کشور کمک کند.

استاندار کرمان گفت: باید از ظرفیت صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده و صندوق پژوهش و فناوری استان تقویت شود تا سهم عظیم مبتنی بر تولیدات دانش بنیان را در کشور داشته باشیم.

به گزارش فت فتو، دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” رییس کمیسوین اقتصادی مجلس نیز در این مراسم اظهار کرد: توان تخصصی کشور ما در دنیا جایگاه خوبی دارد و این سطحی از توانمندی های علمی انباشته است که می تواند در حوزه تصمیم گیری کمک کند که از معبر تجاری سازی این اندوخته را هدایت کرد و نتیجه آن افزایش خلق ثروت در اقتصاد کشور باشد.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای کاهش زمان صدور مجوزها تصریح کرد: سه چالش اصلی تامین مالی، مسائل بیمه و مالیات سه رکن اصلی در محدودیت واحدهای تولیدی است و در مسیر دانش بنیان ها قرار است تعداد پارک های علم و فناوری در استان افزایش یافته و در همه دانشگاه ها این ظرفیت ایجاد و برای زیرساخت و تامین مالی شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به ظرفیت بخش صنعت در استان کرمان تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی فولاد و مس تعریف شده که بخش عمده آنها دانش بنیان هستند.

انتهای پیام




در صورت حمایت از ایده ها، سهم ایران در تولید محصولات دانش بنیان دنیا به شدت افزایش می یابد

منبع:ایـسنا
? در صورت حمایت از ایده ها، سهم ایران در تولید محصولات دانش بنیان دنیا به شدت افزایش می یابد