در روز غدیر، مردم با امام علی (ع) صرفاً بیعت کردند

امام جمعه موقت جیرفت گفت: پیامبر (ص) چندین بار، جانشینی امام علی (ع) را اعلام کرده بودند و در غدیرخم از مردم برای امام علی (ع) بیعت گرفتند. به گزارش «نذیر کرمان» ۱۸ ذی‌الحجه، روز عید غدیر و عید آل محمّد (ص) و عظیم‌ترین اعیاد است و خلاصه روایات غدیر، آن است که چون رسول […]

امام جمعه موقت جیرفت گفت: پیامبر (ص) چندین بار، جانشینی امام علی (ع) را اعلام کرده بودند و در غدیرخم از مردم برای امام علی (ع) بیعت گرفتند.

به گزارش «نذیر کرمان» ۱۸ ذی‌الحجه، روز عید غدیر و عید آل محمّد (ص) و عظیم‌ترین اعیاد است و خلاصه روایات غدیر، آن است که چون رسول خدا (ص) از سفر حجّة‌الوداع مراجعت فرموند، در نزدیکى جحفه به غدیرخم، جبرییل نازل شد، به تأکید تمام که یا ایّها الرسول! تبلیغ کن آن چه به تو نازل شده از جانب پروردگار تو در باب على و اگر نرسانیدى؛ پس تبلیغ نکردى رسالت او را و خدا، تو را از مردم حفظ خواهد کرد.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله اکبری‌نیا در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از جیرفت عنوان کرد: در روایت‌های غدیر آمده که بزرگترین عید، عید غدیر است.
 
امام جمعه موقت جیرفت درمورد اعمال توصیه شده برای عید غدیر، خاطرنشان کرد: برای روزه‌دار عید غدیر، ثواب روزه‌داری تمام روزهای دنیا را می‌نویسند و ثواب اطعام غدیر با اطعام یک میلیون شهید، پیامبر و عبدصالح برابر است.
 
حجت‌الاسلام اکبری‌نیا به حضور صد و ۲۰ هزار نفر در روز عید غدیر اشاره کرد و گفت: خداوند متعال اکمال دین را به بیعت گرفتن برای امیرالمومنین علی علیه السلام اعلام کرده است.
 
وی همه خطبه و سخنرانی‌های پیامبر اسلام (ص) را کوتاه و خطبه غدیر را جزو سه خطبه طولانی پیامبر اسلام (ص) معرفی کرد و بیان کرد: بلافاصله بعد از خطبه پیامبر اسلام (ص)، ضمن تبریک، با امام علی (ع) بیعت کردند.
 
امام جمعه موقت جیرفت تاکید کرد: بایستی به مناسبت عید غدیر با امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تجدید عهد و پیمان کنیم که نشان‌دهنده عبادی سیاسی بودن دین اسلام است زیرا پیامبر اسلام (ص) ضمن تشکیل حکومت اسلامی، برای جانشینی امام علی (ع) نیز برنامه‌ریزی کردند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله اکبری‌نیا ضمن اشاره به چندین بار انتخاب امام علی (ع) بعنوان جانشین، توسط پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: پیامبر اسلام (ص) در روز غدیر، صرفاً برای امیرالمومنین علی علیه السلام، بیعت گرفتند.
 
وی انتخاب سرزمین غدیرخم، برای بیعت گرفتن برای امیرالمومنین علی علیه السلام را توسط خداوند متعال معرفی کرد و گفت: سرزمین غدیرخم، بعنوان شاهراه، به مدینه، مصر، عراق و یمن ارتباط داشت.
 
امام جمعه موقت جیرفت، به سیاس بودن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و افزود: رییس جمهور روسیه، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را در بسیاری از مسائل، خصوصاً مسائل سیاسی، بعنوان الگو انتخاب کرده است و بسیاری از شخصیت‌های مهم دنیا، پیگیر اعلان مواضع مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هستند.
 
وی به مهم بودن مدیریت فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: جوانان و نوجوانان بدون آگاهی و علم رسانه‌ای، وارد فضای مجازی نشوند.
 
انتهای خبر/ فاریابی




در روز غدیر، مردم با امام علی (ع) صرفاً بیعت کردند

منبع:آرمـان
? در روز غدیر، مردم با امام علی (ع) صرفاً بیعت کردند