در روز طبیعت، دوستدار محیط زیست باشیم

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: توجه به توصیه‌های زیست محیطی و عمل به ‌‌آن‌ها در روز سیزده بدر، جلوه‌های چشم نواز طبیعت را از فرزندان و نسل‌های آتی دریغ نکنیم. مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «فت فتو» گفت: […]

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: توجه به توصیه‌های زیست محیطی و عمل به ‌‌آن‌ها در روز سیزده بدر، جلوه‌های چشم نواز طبیعت را از فرزندان و نسل‌های آتی دریغ نکنیم.

مهدی رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «فت فتو» گفت: به مهمانی طبیعت که می‌رویم شرط اول این مهمان این‌ست که، مهمان خوبی باشیم و برای میزبان حرمت قائل شویم.

رجبی زاده ادامه داد: بر همین اساس من از همه‌ی هم استانی‌ها درخواست می‌کنم در این روز چند نکته‌ی بسیار ساده را  رعایت کنند.

 وی تصریح کرد: برای آتش روشن کردن به هیچ عنوان از شاخه‌ی درختان و یا قطع بوته‌های استفاده نکنند.

وی گفت: چنان چه در طبیعت آتشی را ایجاد کردند قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش به طور کامل اطمینان حاصل کنند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از هم استانی ها و گردشگران خواست: در بستر حریم رودخانه‌ها استقرار پیدا نکنید؛ چون عمدتاً در مناطق کوهستانی بارندگی‌ها به صورت پایه‌ای و لحظه‌ای است و احتمال طغیان رودخانه‌ها در پایین دست وجود دارد؛ که این امر باعث سیلابی شدن رودخانه خواهد شد و خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارد.

 رجبی‌زاده اظهار کرد: حتما برای جمع آوری زباله‌ها کیسه زباله به همراه داشته باشید و پس از ترک محل آنها از طبیعت خارج کرده و در مکان‌های که دهیاری‌ها و شهرداری‌ها برای جمع آوری زباله تعیین کرده اند قرار دهید.

وی تاکید کرد: از گذاشتن زباله‌های پلاستیکی و شیشه‌ای به شدت خودداری کنید؛ چون این زباله‌ها در طبیعت در فصولی‌ گرم به صورت ذره بین عمل کرده و باعت حریق‌های بزرگ در ماه‌های آتی یا سال‌های آتی می‌شوند.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان تصریح کرد: همکاران بنده در یگان حفاظت منابع طبیعی فردا درقالب ۴۵ اکیپ خودرویی و موتوری درسراسر مناطق حفاظتی استقرار دارند.

 رجبی‌زاده بیان کرد: بروشورهای گردشگری و نحوه‌ی حفاظت از طبیعت تهیه و از طریق نیروهای یگان حفاظت میان گردشگران توزیع خواهد شد.

وی افزود:  چنانچه دراین روز شاهد حریق و قطع درخت؛  یا تصرف اراضی بودید؛ حتما ضمن تماس باشماره تلفن های ۱۵۰۴و ۱۳۹ مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمان اطلاع دهید.

انتهای خبر/ تاج الدینی




در روز طبیعت، دوستدار محیط زیست باشیم

منبع:آرمـان
? در روز طبیعت، دوستدار محیط زیست باشیم