در خطر افتادن امنیت مردم شهداد با حمله حیوانی ناشناس

در پی تلف شدن تعدادی از دام‌های منطقه شهداد احتمال حمله گرگاس، اکنون امنیت مردم شهداد نیز در خطر است. به گزارش «فت فتو» خبری مبنی بر حمله حیوان یا حیواناتی وحشی به تعدادی از دام‌ها در روستای همت آباد علیا شهداد بازتاب یافت، تا اینکه براساس گزارش‌ها اخیر نیز چنین حمله‌ای رخ داده و […]

در پی تلف شدن تعدادی از دام‌های منطقه شهداد احتمال حمله گرگاس، اکنون امنیت مردم شهداد نیز در خطر است.

به گزارش «فت فتو» خبری مبنی بر حمله حیوان یا حیواناتی وحشی به تعدادی از دام‌ها در روستای همت آباد علیا شهداد بازتاب یافت، تا اینکه براساس گزارش‌ها اخیر نیز چنین حمله‌ای رخ داده و در این حمله ۱۳ یا ۱۴ حیوان دیگر نیز در روستای سالارآباد نیز تلف شده‌ است.

 
نکته قابل تامل اینکه درباره ماهیت حیوان وحشی هنوز سازمان‌های متولی به اتفاق‌نظر نرسیده‌اند؛ محیط زیست که متولی اصلی به شمار می‌رود هنوز از احتمالات در این زمینه سخن به میان می‌آورد و می‌گوید احتمالا این حیوان یا حیوانات از سگ‌های ولگردی هستند که در طبیعت، خوی وحشی گرفته‌اند.
 
در این زمینه احتمال حمله گرگاس(حیوانی حاصل زاد و ولد گرگ و سگ) نیز دور از انتظار تخمین زده نمی‌شود اما به طور متقن در این زمینه اعلام نظر نشده و البته مشخص نیست چرا درباره موضوع مهمی با این اهمیت تاکنون نصب دوربین یا تله برای زنده‌گیری حیوان نیز انجام نشده است.
این در حالی است که شهروندان در بخش شهداد استان کرمان این روزها نگران هستند و ترس حمله احتمالی دوباره این حیوان یا حیوانات حتی به انسان‌ها را نیز دارند، زیرا می‌گویند اهالی، نیمه‌شب یا بامداد برای آبیاری، تقسیم آب یا دیگر امور کشاورزی مجبورند در نقاط مختلف تردد داشته باشند.
 
همچنین ناشناخته ماندن هویت عامل حمله طی سال ۹۵ و اینک، شک و تردیدها و گلایه‌ها از این وضعیت را افزایش داده است.
همه این مسائل یک طرف، موضوع ضرورت پرداخت خسارت ناشی از تلف شدن دام‌ها نیز موضوع مهم دیگری است که مسئولان محیط زیست استان می‌گویند سرفصل اعتباری در اختیار ندارند اما فهرستی از این موضوع برای دام‌های تلف شده به منظور امکان‌سنجی تخصیص اعتبار تهیه و به سازمان کشوری خود ارسال کرده است.
 در این خصوص مکاتبات و پیگیری‌های بسیاری صورت پذیرفته اما همچنان مشکل پابرجاست.

حجت ابراهیمی زاده عضو شورای اسلامی شهر شهداد در گفت و گو با «فت فتو» گفت: متاسفانه هنوز روند تلف شدن حیوانات اهلی و دام‌های منطقه ادامه دارد و همین چند شب چند دامداری مورد هجوم قرار گرفته و تلف شده و هیچ ارگان و نهادی تاکنون کار مفیدی برای مقابله با این اتفاق شوم که آرامش و آسایش مردم را سلب کرده، انجام نداده است.

ابراهیمی زاده با اشاره به اینکه معمولا دام‌های سبک و تعداد کمی طیور مورد حمله قرار می گیرند، اضافه کرد: شغال و حتی گربه وحشی در این مناطق وجود داشته و دارند ولی قبل از سال ۹۵ سابقه نداشته که به شهر و دام‌های منطقه حمله و آن‌ها را از بین ببرند.
انتهای خبر/ زنگی آبادی 




در خطر افتادن امنیت مردم شهداد با حمله حیوانی ناشناس

منبع:آرمـان
? در خطر افتادن امنیت مردم شهداد با حمله حیوانی ناشناس