در برگزاری جشنواره شعر مقاومت از ارشاد نظرخواهی نشد

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر:انتقادات به برگزاری جشنواره شعر مقاومت که توسط شهرداری کرمان برگزار شد،بالا گرفته است. اختتامیۀ این جشنواره چهارشنبه ۱۴ تیرماه با حضور برخی شاعران ملی و تعدادی از شاعران کشورهای همسایه برگزار شد. روز شنبه،در نشست شورای فرهنگ عمومی،استاندار کرمان با انتقاد از این جشنواره گفت:«باید برای برگزاری برنامه‌های بزرگ مانند […]

نذیر کرمان ـ گروه فرهنگ‌وهنر:انتقادات به برگزاری جشنواره شعر مقاومت که توسط شهرداری کرمان برگزار شد،بالا گرفته است. اختتامیۀ این جشنواره چهارشنبه ۱۴ تیرماه با حضور برخی شاعران ملی و تعدادی از شاعران کشورهای همسایه برگزار شد.

روز شنبه،در نشست شورای فرهنگ عمومی،استاندار کرمان با انتقاد از این جشنواره گفت:«باید برای برگزاری برنامه‌های بزرگ مانند جشنواره شعر مقاومت بیش‌تر فکر کنیم و در راستای جذب حداکثری جمعیت شرکت‌کننده در این رویداد قدم برداریم».

محمد مهدی فداکار افزود:«شاید شهرداری کرمان برای برگزاری جشنواره شعر مقاومت اطلاع‌رسانی مناسب انجام نداده بود و اگر این برنامه به یک زمان دیگر منتقل می شد،بهتر بود».

وی بیان کرد:«جمعیت مناسبی در آیین پایانی جشنواره با این نام و کمیت،حضور نداشت ضمن اینکه مسئولان فرهنگ و ارشاد نیز گلایه داشتند که مجوزی از این اداره برای برگزاری جشنواره گرفته نشده بود و محور برنامه‌های فرهنگی،اداره فرهنگ و ارشاد است».

امروز یکشنبه ۱۸ تیرماه نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقادات دربارۀ برگزاری این جشنواره گفت:«برگزارکننده جشنواره شعر مقاومت ما نبودیم و برنامه‌ریزی نکردیم. اینکه چرا از ارشاد کسب تکلیف و مجوز گرفته نشد،من پاسخگو نیستم و مجموعه‌ای دیگر است».

محسن روحی افزود:«اگر به ما مراجعه می‌کردند برنامه‌ریزی و پیشنهادات دیگری داشتیم. شاید دربارۀ اینکه آیا باید برگزار شود یا نه؟ هم حرف داشتیم».

وی با بیان اینکه از زمان برگزاری جشنواره شعر رضوی که بخش ویژۀ سردار سلیمانی را در آن دیدیم چند ماه بیش‌تر نمی‌گذرد،اظهار کرد:«دربارۀ اینکه آیا برگزاری جشنواره شعر مقاومت ضرورت داشت؟ نمی‌خواهم اظهارنظر کنم ولی دربارۀ آن حرف داشتیم ولی کسی از ما نپرسید».

وی ادامه داد:«این گلایه از طرف ما و استاندار محترم منتقل شده است».

 به گزارش خبرنگار نذیر کرمان،روحی ۱۸ تیرماه در جمع خبرنگاران در ادامۀ این اظهارات گفت:«ما متقاضی احترام به مرجعیت فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد هستیم. همان طور که برای ساخت‌وساز در شهر برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه می‌کنیم دربارۀ فعالیت‌های فرهنگی نیز باید به اداره فرهنگ و ارشاد مراجعه شود. ما هم حتما استقبال می‌کنیم».

 وی اظهار کرد:«دربارۀ جشنواره شعر مقاومت،نه در جریان میهمانان و پذیرایی و نه دعوت از خبرنگاران هستم».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،استاندار کرمان در بخش دیگری از اظهاراتش دربارۀ جشنواره شعر مقاومت گفت:«شاهد برگزاری پر شور جشنواره شهر رضوی کرمان در ایام دهه کرامت بودیم. وزن شاعران جشنواره شعر مقاومت بیش از جشنواره شعر رضوی بود،اما تعداد شرکت‌کنندگان شعر رضوی در آیین اختتامیه بسیار بیشتر بود».

شهردار کرمان اما در پاسخ به این اظهارات بیان کرد:«جشنواره جهانی شعر مقاومت حدود یک سال طول کشید و حجم بزرگی از آثار مکتوب در این جشنواره شرکت کردند که اختتامیه آن به مدت سه روز در کرمان انجام شد».

سعید شعرباف‌تبریزی افزود:«۸۰ شاعر داخل و ۱۰ شاعر خارج کشور در نشست‌های تخصصی شرکت کردند،البته در آیین اختتامیه به دلیل اینکه در ساعات پایانی شب و به صورت تخصصی برگزار شد،تعداد ۱۰۰ نفر شرکت کردند». / الف

 




در برگزاری جشنواره شعر مقاومت از ارشاد نظرخواهی نشد

منبع:خبر کرمان
?

در برگزاری جشنواره شعر مقاومت از ارشاد نظرخواهی نشد

:اخبار استان کرمان – فرهنگ