در برنامه توسعه صادراتی استان به دنبال هدفگذاری بر روی ۵۰ بازار هستیم

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: توسعه صادراتی استان را برمبنای ۱۰ میلیارد دلار میزان صادراتی و سرمایه‌گذاری ۴۰ عدد کالا برای صادرات  در ۵۰ بازار صادراتی که قرار داده‌ایم. سیدمهدی طبیب‌زاده  در سومین نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان خطاب به رایزن بازرگانی ایران در لبنان گفت: ما قصد داریم تا توسعه صادراتی استان را […]

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: توسعه صادراتی استان را برمبنای ۱۰ میلیارد دلار میزان صادراتی و سرمایه‌گذاری ۴۰ عدد کالا برای صادرات  در ۵۰ بازار صادراتی که قرار داده‌ایم.

سیدمهدی طبیب‌زاده  در سومین نشست کارگروه توسعه صادرات استان کرمان خطاب به رایزن بازرگانی ایران در لبنان گفت: ما قصد داریم تا توسعه صادراتی استان را برمبنای عدد ۱۰۴۰۵۰  محقق کنیم یعنی ۱۰ میلیارد دلار میزان صادراتی و سرمایه‌گذاری ۴۰ عدد کالا برای صادرات  در ۵۰ بازار صادراتی که برای توسعه صادرات  برنامه‌ریزی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اذعان کرد: در مسیر توسعه  صادرات باید رایزنی‌هایی را انجام دهیم هم داخلی و هم خارجی،  برای صادرات در بخش داخلی  لازم است قوانین برای صادرات ترمیم و بهسازی شود و عملا مسیر صادرات و بازگشت ارز تدابیری اندیشیده شود، و برخی ذیگر هم در بعد خارجی باید رفع شوند  که امضای تفاهم‌نامه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌ها، ایجاد مراکز تجاری در دیگر کشور ها از مواردی است که سبب توسعه صادراتی و شناخت محصولات ایرانی_کرمانی خواهد شد.

وی ادامه داد: رایزن‌های بازرگانی باید بتواند  مسیر توسعه را برای وروذ کالاهای ایرانی باز کنند، در بخش اول صادرات ت عرصه تحقیقات و توسعه ، بازار فروش و غیره بود اما  امروز نسل پنجم با سبک زندگی روبه‌رو است    که باید در آن فرهنگ‌سازی و همراه‌سازی رخ دهد همچون کشورهایی که با ساخت فیلم به دنبال معرفی کالاهای خود در تغییر سبک زندگی دیگر کشورها هستند.

طبیب‌زاده اذعان کرد: زمینه‌های صادارتی باید مستمر  باشند چه اینکه ما در مراودات تجاری ما با لبنان تنها 
یک میلیون دلار بوده انهم در سه قلم پسته خرما  و فرش بوده است که کم است بنابراین با ایجاد یک نمایشگاه دائمی در لبنان می‌توانیم محصولات کرمانی را به این بازار بشناسانیم که نیازمند حمایت رایزنان این عرصه در کشورهای هدف است.

رئیس اتاق بازرگانی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است یک هیئت از اتاق کرمان به نمایشگاه‌های تجاری در لبنان اعزام شود تا ضمن شناخت بازار برای اینکه چه کالاهایی و چه میزان سرمایه کرمان می‌تواند در این بازار سرمایه‌گذاری کند، بتواند حضور فعالی داشته باشد.

انتهای خبر/ طهماسبی
 




در برنامه توسعه صادراتی استان به دنبال هدفگذاری بر روی ۵۰ بازار هستیم

منبع:آرمـان
? در برنامه توسعه صادراتی استان به دنبال هدفگذاری بر روی ۵۰ بازار هستیم