درمان زوجین نابارور در شهر کرمان رایگان است | خبر کرمان

کرمان_ مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از رایگان بودن درمان ناباروری در بیمارستان افضلی پور شهر کرمان خبرداد. به گزارش نذیر کرمان، محمد جعفری، صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه ۱۸ هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد گفت: از تیرماه سال جاری درمان ناباروری در بیمارستان […]



کرمان_ مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از رایگان بودن درمان ناباروری در بیمارستان افضلی پور شهر کرمان خبرداد.

به گزارش نذیر کرمان، محمد جعفری، صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه ۱۸ هزار زوج نابارور در استان کرمان وجود دارد گفت: از تیرماه سال جاری درمان ناباروری در بیمارستان افضلی‌پور شهر کرمان رایگان است که امیدواریم زوج‌های نابارور از این خدمات رایگان استفاده کنند.

وی افزود: برای راحتی زوجین نابارور که از شهرهای دیگر به مرکز استان مراجعه می‌کنند خدمات اسکان و پذیرایی رایگان در شهر کرمان در نظر گرفته شده است تا زوج بعد از عمل کاشت جنین برای اینکه تحرک کمتری داشته باشد به همراه همسرش یک شب را در کرمان اقامت داشته باشند و سپس به سمت محل اقامت خود سفر کنند.

وی با بیان اینکه پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروری از دیگر خدمات بیمه است افزود: تعداد ۳ هزار و ۸۰ زوج نابارور و ۸ هزار و ۲۷ مادر باردار در سامانه بیمه سلامت نشان دار شده اند.

جعفری افزود: بیمه سلامت هیچ محدودیتی برای تعداد عمل کاشت جنین توسط زوج نابارور در طول سال ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان، با اشاره به اینکه افراد ساکن در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر استان کرمان نیز به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر توسط بیمه سلامت استان کرمان زیرپوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی گفت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی بخش دولتی مطب، داروخانه و پارا کلینیک را پرداخت می‌کند.

وی افزود: ما در حالی ماهانه ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت مطالبات مراکز درمانی در استان کرمان داریم که هر ساعت یک هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند و ۴۶۰ هزار تومان صورت‌حساب برای سازمان بیمه می‌گذارند.

جعفری گفت: روزانه ۲۴ هزار نفر بیمار به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند و بیمه سلامت ۸ میلیارد تومان تعهد مالی برای پرداخت هزینه‌های بیماران دارد.

وی افزود: یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه رایگان درمان روستاییان در استان کرمان قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: از سال گذشته سهم ارزش دارو، شیرخشک و سهم صعب‌العلاج تحویل بیمه داده شد که ۷۱۰ میلیارد تومان توسط بیمه سلامت استان کرمان برای جبران نرخ ارز هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۵ هزار و ۷۰۹ بیمار تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمان قرار دارند افزود: این صندوق بیش از ۱۲۰ بیماری خاص و صعب العلاج را پوشش می‌دهد که باعث شده هزینه بسیاری از داروهای این بیماران برایشان رایگان باشد.

جعفری تصریح کرد: پوشش رایگان هزینه درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از دیگر خدمات بیمه سلامت است.

کد خبر ۶۲۶۱۴۱۵


درمان زوجین نابارور در شهر کرمان رایگان است

منبع: مــهر
? درمان زوجین نابارور در شهر کرمان رایگان است