درخواست برای ارتقای یک روستای کرمان به شهر گردشگری

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به استاندار خواستار ارتقای روستای ده لولو (مرکز روستاهای منطقه ییلاقی کوهپایه) به عنوان شهر گردشگری در این منطقه شد. به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضاپورابراهیمی […]

کرمان – فت فتو – نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به استاندار خواستار ارتقای روستای ده لولو (مرکز روستاهای منطقه ییلاقی کوهپایه) به عنوان شهر گردشگری در این منطقه شد.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضاپورابراهیمی در این نامه آورده است: پیرو مذاکرات متعدد انجام شده با جنابعالی و نیز فرماندار کرمان، منطقه کوهپایه به مرکزیت ده لولو در فاصله ۳۵ کیلومتری واقع در شمال شرق شهر کرمان با ۱۷ پارچه روستا و آبادی، هشت دهیاری و ۱۱ روستای دارای شورای اسلامی دارای جمعیتی قریب به ۲۰ هزار نفر است.

وی افزود: این منطقه در ایام تعطیل به عنوان یکی از مناطق خوش آب و هوا و هدف گردشگری محسوب می شود و روزانه شاهد حضور جمع کثیری از شهروندان به منظور تفریح و گذران اوقات فراغتشان هستیم.  

پورابراهیمی تاکید کرد: بر این اساس به دلیل وجود نداشتن امکانات کافی و نبود یک سیستم مدیریتی واحد، متاسفانه شاهد مشکلات عدیده ای از جمله مسائل  زیست محیطی، تصرف اراضی دولتی، تغییرکاربری غیرمجاز اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز و خلاف ضوابط طرح هادی هستیم.

وی بیان کرد: این در حالی است که چنانچه به لحاظ تقسیماتی تغییری در منطقه مذکور ایجاد شود و روستاها و آبادی ها تحت یک مدیریت واحد قرار گیرند، دیگر شاهد مشکلات یاد شده نخواهیم بود و زمینه توسعه آن به عنوان یک منطقه ویژه گردشگری نیز فراهم خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نامه تصریح کرد: لذا با توجه به ظرفیت های موجود در این منطقه و نیز تقاضاهای متعدد اکثریت شورای های اسلامی این منطقه و نیز فراهم بودن استعدادها و ظرفیت های لازم برای ارتقای منطقه یاد شده خواهشمند است دستور فرمایید ترتیبی اتخاذ تا روستای ده لولو مرکز روستاهای منطقه به عنوان شهر گردشگری در منطقه کوهپایه مطرح شود.

به گزارش فت فتو مجموعه روستاهای منطقه کوهپایه کرمان در ۳۰ کیلومتری شهر کرمان واقع شده که به دلیل آب و هوای مناسب و جاذبه های گردشگری در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران فراوانی است.

پورابراهیمی روز گذشته نیز در نامه دیگری به استاندار کرمان خواهان ارتقای دهستان باغین در اطراف شهر کرمان به مرکز بخش شده و ظرفیت های جمعیتی، صنعتی و کشاورزی این منطقه را تشریح کرده بود.




درخواست برای ارتقای یک روستای کرمان به شهر گردشگری

منبع: ایرنـا
? درخواست برای ارتقای یک روستای کرمان به شهر گردشگری