درج قیمت تولیدکننده باعث کاهش قیمت ۱۷۰۰ قلم کالا شده است

فردای کرمان – گروه اقتصاد: عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: «از ۳۰۰۳ قلم کالایی که تاکنون مشمول طرح درج قیمت تولیدکنندگان شده‌اند، قیمت ۱۷۰۰ کالا ۵ تا ۶۵ درصد کاهش داشته است». به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، وی یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در جلسه‌ی ستاد […]

فردای کرمان – گروه اقتصاد: عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: «از ۳۰۰۳ قلم کالایی که تاکنون مشمول طرح درج قیمت تولیدکنندگان شده‌اند، قیمت ۱۷۰۰ کالا ۵ تا ۶۵ درصد کاهش داشته است».

به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، وی یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه در جلسه‌ی ستاد تنظیم بازار استان کرمان بیان کرد: «مرحله‌ی چهارم درج قیمت تولیدکنندگان از دیروز آغاز شده است که در دوره‌ی قبل حدود ۳ هزار قلم کالا و در مرحله‌ی جدید حدود ۵ هزار کالا را مشمول می‌شود».

تابش با تبیین نتایج طرح درج قیمت تولیدکنندگان اظهار کرد: «این طرح به ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌منظور شفاف‌‌‌‌‌‌‌سازی قیمت‌‌ها اجرا شده و سازمان امور مالیاتی مبنای دریافت مالیات را از قیمت روی کالا تعیین می‌کند».

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: «این طرح در راستای کاهش قیمت کالاها به نفع مصرف‌کنندگان است».

وی درباره‌ی درج قیمت در فروشگاه‌ها نیز گفت: «به استناد قانون، عرضه‌کننده مکلف است قیمت مصرف‌کنندگان را روی کالاها درج کند و از امروز یکی از تکالیف ما درج قیمت مصرف‌کنندگان توسط خرده‌فروشان است».

براساس این گزارش، مهدی حسینی‌نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه گفت: «طرح درج قیمت تولیدکننده در چهار مرحله آغاز شده و الان در مرحله‌ی آخر هستیم که از ۲۳ بهمن شروع شده است».

وی بیان کرد: «۲۰۰ واحد تولیدی در استان مشمول این طرح هستند که باید حتما قیمت تولیدکننده را روی کالا درج کنند».

حسینی‌نژاد گفت: «با اجرای این طرح حدود ۴۰ درصد کاهش قیمت برای مصرف‌کننده اتفاق می‌افتد». /پ




درج قیمت تولیدکننده باعث کاهش قیمت ۱۷۰۰ قلم کالا شده است

منبع: خبر کرمان
?
درج قیمت تولیدکننده باعث کاهش قیمت ۱۷۰۰ قلم کالا شده است

: اخبار استان کرمان – اقتصادی