درب مجموعه‌های صنعتی و معدنی به روی جامعه دانشگاهی باز شود

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: لازم است درب مجموعه‌های صنعتی و معدنی به روی جامعه دانشگاهی باز شود و در این صورت منجر به همکاری دانشگاه در ارائه پژوهش‌های مربوطه خواهد شد. دکتر حسین اکبری فرد امروز ۲۲ شهریورماه در نشست هم اندیشی معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: لازم است درب مجموعه‌های صنعتی و معدنی به روی جامعه دانشگاهی باز شود و در این صورت منجر به همکاری دانشگاه در ارائه پژوهش‌های مربوطه خواهد شد.

دکتر حسین اکبری فرد امروز ۲۲ شهریورماه در نشست هم اندیشی معاونان فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان اظهار کرد: این نشست‌ها در واقع قرارگاه عملیات فرهنگی دانشگاه‌هاست تا از ظرفیت دانشگاه، اساتید و دانشجویان در کنار پتانسیل‌های استان استفاده کنیم.

وی افزود: مسئله اصلی و مهم در دانشگاه، تبیین است تا مسائل کشور را به درستی تبیین کنیم و در غیر این صورت دیگران این کار را آنگونه که می‌خواهند انجام می‌دهند و نمونه آن را در سال گذشته داشتیم چه مسائل باطل، ناحق و منحرفی را در ذهن جوانان مطرح کردند و این موارد نشان می‌دهد کارهای بسیاری باید در حوزه فرهنگی انجام می‌شده و بشود.

اکبری فرد با تاکید بر امیدآفرینی عنوان کرد: باید اساتید و دانشجویان بازدیدهایی از ظرفیت‌ها و کارهای صورت گرفته در استان کرمان و کشور داشته باشند و در جریان پیشرفت‌ها قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه در صورتی که سرمایه‌گذاری محقق شود، مسئله اشتغال هم حل می‌شود، گفت: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری نیازمند تقویت است و به ویژه در زیرساخت انرژی که امسال هم شاهد مشکلات بودیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها و آموزش مهارت بیان کرد: این نیروها می‌توانند مسائل کشور را حل بکنند و سرمایه‌گذاری در تحقیقات زمینه تولید را فراهم می‌کند زیرا تولید بدون مطالعه و تولید نمی‌شود.

اکبری فرد گفت: اگر معتقدیم توسعه در دانش بنیان‌هاست، باید حمایت کنیم و دانشگاه نیازمند حمایت مسئولان و واحدهای اقتصادی است.

وی با تاکید بر لزوم مساعدت مسئولان برای حضور دانشجویان در مجموعه‌های صنعتی در راستای اردوهای راهیان پیشرفت بیان کرد: لازم است درب مجموعه‌های صنعتی و معدنی به روی جامعه دانشگاهی باز شود و در این صورت منجر به همکاری دانشگاه در ارائه پژوهش‌های مربوطه خواهد شد.

انتهای پیام




درب مجموعه‌های صنعتی و معدنی به روی جامعه دانشگاهی باز شود

منبع: ایـسنا
? درب مجموعه‌های صنعتی و معدنی به روی جامعه دانشگاهی باز شود