درآمد شهرداری‌های کشور ۳۳ درصد افزایش می‌یابد

کرمان – فت فتو – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا ۲ ماه آینده از طرف دولت ابلاغ می‌شود و در این قانون سهمی به شهرداری ها اختصاص داده شده که میزان درآمدهای شهرداری را تا ۳۳ درصد افزایش می‌دهد. به گزارش فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در آیین تکریم […]

کرمان – فت فتو – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تا ۲ ماه آینده از طرف دولت ابلاغ می‌شود و در این قانون سهمی به شهرداری ها اختصاص داده شده که میزان درآمدهای شهرداری را تا ۳۳ درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش فت فتو، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار کرمان افزود: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با همراهی سیدمهران عالم زاده شهردار پیشین کرمان انجام شده است.

وی با بیان اینکه همچنین مالیات بر ارزش افزوده از مالیات بر عملکرد پیشی می گیرد، اظهار داشت: نرخ مالیات عملکرد بنگاه های اقتصادی را پنج درصد کاهش دادیم، از طرف دیگر مالیات ارزش افزوده افزایش می یابد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه مسائل شهری نخستین اولویت ما ساماندهی حاشیه شهر کرمان است و در این مدت چند نشست در کمیسیون اقتصادی با شهرداری در این زمینه برگزار کردیم، ساماندهی محله شهرک صنعتی در حوزه استانداری انجام و ساماندهی حاشیه نشینی از این محله آغاز می شود که نقش شهرداری در آن بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با این نگاه بخشی از اعتبارات را پس از توافق با وزیر راه و شهرسازی به این سمت گسیل می کنیم و در این خصوص اصلی ترین شهر کشور که حاشیه دارد، کرمان است لذا موضوعات آن را پیگیری می کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به ضرورت تحول اقتصادی در حوزه شهری کرمان به جز درآمدهای مستمر از فعالیت سنتی تصریح کرد: ارزش افزوده در حوزه اجرای طرح های اقتصادی پیگیری می شود زیرا می تواند منابع و خدمات را پایدار کند.

وی افزود: شهرداری باید به سمت فعالیت عمرانی و اقتصادی برود که مزیت شهری آن اشتغال، رفاه و انجام ماموریت های شهری است اما برخی از این طرح های مزیت دار متوقف شده و تقاضا داریم تمام پروژه ها ظرف یک ماه بررسی و ممنوعیت قانونی آن به صورت شفاف برای پیگیری به ما اعلام شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت پوپولیتسی در فضای مجازی شکل گرفته که جلوی طرح ها دارای منافع مردمی را گرفته است، عنوان کرد: تمامی ظرفیت خود را برای اجرای طرح های جدید می گذاریم و امروز استان کرمان مرکز طرح های صنعتی کشور شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: فاضلاب شهری سال ها با اعتبار ملی روند کندی داشته که پس از واگذاری به بخش خصوصی، علاوه بر رفع بخشی از مشکل آب صنایع، مشکل فاضلاب مردم را هم رفع می کند.

وی ادامه داد: انجام فعالیت ها با همکاری بنگاه های اقتصادی استان کرمان می تواند ضمن اشتغالزایی، نفع مردم را به دنبال داشته باشد.

پورابراهیمی تصریح کرد: شهر کرمان در راستای تامین مالی طرح های خود ۱۰۰ میلیارد تومان تهاتر انجام داد و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اوراق مشارکت برای طرح های عمرانی شهرداری به کمیسیون اقتصادی مجلس می آید که دیگر شهرها از آن استفاده می کنند اما شهرداری کرمان تاکنون درخواستی برای آن ارائه نکرده است، ظرفیت و بضاعت ما در خدمت شهرداری است.

اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرمان ششم شهریورماه امسال شعرباف تبریزی را به عنوان شهردار منتخب برگزیدند و ۲۴ مهرماه جاری وزیر کشور حکم وی را تایید کرد.

پیش از این به مدت چهار سال سیدمهران عالم زاده عهده دار مدیریت شهری کرمان بود و پس از آن محسن پور اسماعیلی به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.




درآمد شهرداری‌های کشور ۳۳ درصد افزایش می‌یابد

منبع:ایرنـا
? درآمد شهرداری‌های کشور ۳۳ درصد افزایش می‌یابد