درآمد حاصل از مولدسازی باید صرف بهداشت کارگران شود

به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از شهرستان کوهبنان؛ سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در جمع کارگران معدن هشونی شهرستان کوهبنان با بیان اینکه هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌ها و ارتباط با آحاد مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات آنهاست، اظهار داشت: خدمات جمهوری اسلامی […]

به گزارش سرویس اجتماعی «نذیر کرمان» از شهرستان کوهبنان؛ سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در جمع کارگران معدن هشونی شهرستان کوهبنان با بیان اینکه هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌ها و ارتباط با آحاد مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات آنهاست، اظهار داشت: خدمات جمهوری اسلامی ایران در طول بیش از چهار دهه قبل بی‌شمار است.

وی گفت: مشکلات جامعه کارگری را درک می‌کنیم و باید آنها را برطرف کنیم، باید از مولدسازی استفاده و درآمد حاصل از آن صرف بهداشت کارگران و توسعه کار شود.

وی در خصوص فرسودگی جامعه کارگری شاغل در معادن زغال‌سنگ تصریح کرد: بدتر از فرسودگی بی‌انگیزگی است و از کارهایی که در کارگر انگیزه ایجاد می‌کند می‌توان به گشاده‌رویی، محبت و پرداخت به‌موقع حقوق اشاره کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید به اینکه کارفرما باید درک مناسبی از کارگر داشته باشد، و تا زمانی که به محل کار کارگران معادن نرویم چگونه می‌توانیم مشکلات و سختی‌های آنها را درک کنیم، ادامه داد: پزشک باید مرتب کارگران را معاینه و درمان و پیشگیری کند؛ هزینه آن پرداخت شود.

وی افزایش بهره‌وری را یکی دیگر از روش‌های ایجاد انگیزه در کارگر برشمرد و افزود: از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری باید استفاده شود.

مرتضوی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تأکید کرد و گفت: باید ضریب ۱.۵ درصد سختی کار اصلاح شود و برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کردند که حق و حقوق آنها به‌درستی پرداخت نشده است که بررسی می‌شود و اگر در حیطه وظایفم بود، مشکلات این کارگران را حل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر انگیزه بود، سیل به ساختمان ورود پیدا نمی‌کرد، افزود: ۵۰ درصد از حقوق بیمه بیکاری یک ماه به کارگران این معدن ـ که باید دو ماه به‌ دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کارگران کار را تعطیل نکردند و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند ـ به‌عنوان پاداش داده شود.

انتهای پیام 




درآمد حاصل از مولدسازی باید صرف بهداشت کارگران شود

منبع:آرمـان
? درآمد حاصل از مولدسازی باید صرف بهداشت کارگران شود