دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس: وزیر پیشنهادی ارشاد توانمند و بابرنامه است

کرمان – فت فتو- دبیر کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی جوان اما توانمند و چهره ای فرهنگی است و برای پیشرفت جامعه برنامه دارد. حجت الاسلام حسین جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با فت فتو با […]

کرمان – فت فتو- دبیر کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی جوان اما توانمند و چهره ای فرهنگی است و برای پیشرفت جامعه برنامه دارد.

حجت الاسلام حسین جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با فت فتو با بیان اینکه وزیران پیشنهادی نسبتا جوان هستند که قشر کارآمد جامعه محسوب می شوند اظهارداشت: از آنجاکه وزیران پیشنهادی عمدتا جوان هستند هر وزیر پیشنهادی قبل از اینکه برای ارائه برنامه به کمیسیون بیاید نمایندگان تصور درستی از آنان ندارند.

وی تصریح کرد: انتخاب وزیران پیشنهادی در دولت سیزدهم نشان دهنده تلاش برای تحقق شعار مقام معظم رهبری در مورد تشکیل دولت جوان است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تا فردا ظهر(سه شنبه)  ارزیابی وزیران پیشنهادی انجام می شود افزود: وزیران پیشنهادی به کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی رفته اند و برنامه ها و اهداف خود را بیان می کنند؛ مجلس نیز جدولی تهیه که نمایندگان در آن امتیازها را وارد می کنند و پس از جمع آوری در صحن مطرح و رأی گیری می شود.

جلالی بیان کرد: ظهر سه شنبه ارزیابی های نمایندگان به اتمام می رسد و منتظر تصمیم در صحن مجلس شورای اسلامی هستیم.

شهرت از معیارهای اشتباه در سنجش است

جلالی در ادامه یکی از معیارهای اشتباه در سنجش نمایندگان مجلس را شهرت وزیران پیشنهادی عنوان و اظهارکرد: متأسفانه خط کش اشتباهی در سنجش ها قرار گرفته است اینکه افراد دارای شهرت را کارآمد می دانند در حالی که افرادی هستند که شهرت ندارند امّا کارآیی بسیار مفیدی دارند که نباید نادیده گرفته شوند.

ارزیابی کلی مجلس مثبت است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در مجموع ارزیابی کلی نمایندگان را از کابینه جدید دولت مثبت ارزیابی کرد و گفت: گرچه نگاه مجلسیون به یکی دو نفر از وزیران پیشنهادی منفی است امّا امیدواریم با برنامه های متنوع و کارآمد بتوانند نظر نمایندگان را جلب کنند.

مخالف دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها هستم

وی همچنین در مورد عزل و نصب مدیران ارشد استان ها هم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند یکی از آسیب های مجلس است که نمایندگان بخواهند در حوزه اجرا دخالت کنند؛ لذا نظارت ِ نمایندگان در راستای عملکرد مدیران باید وجود داشته باشند امّا دخالت نه.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس خاطرنشان کرد: دخالت باعث اختلاف می شود مثلا اگر بخواهند استاندار یک استان را مشخص کنند و آن استان ۱۰ نماینده مجلس هم داشته باشد اختلاف نظر و کش و قوس ها مانع از انتخاب ِمفید خواهد شد بنابراین از نمایندگان در عزل و نصب ها باید مشورت گرفته شود و در نهایت اختیار در دست وزیر باید باشد تا بهترین و کارآمدترین انتخاب در راستای تعالی جامعه رقم بخورد.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

به گزارش فت فتو فهرست وزیران پیشنهادی ۲۰ مرداد ماه جاری تحویل مجلس شد. جزییات و اسامی را اینجا می‌توانید ببینید. همچنین برای مشاهده آخرین اخبار از معرفی وزیران پیشنهادی می‌توانید اخبار مرتبط فت فتو را در قالب پرونده مذکور اینجا ملاحظه کنید.



منبع:ایرنـا
? دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس: وزیر پیشنهادی ارشاد توانمند و بابرنامه است