دبیرکل تقریب مذاهب: تمدن مبین اسلامی با همراهی شیعه و سنی ساخته می‌شود

کرمان – فت فتو – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تمدن مبین اسلامی را عالی ترین آرمان جامعه اسلامی خواند و گفت: در ایران یا هر کشوری، شیعه یا سنی بتنهایی نمی توانند تمدن مبین اسلامی را بسازند. به گزارش خبرنگار فت فتو مستقر در شهرستان قلعه گنج کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز […]

کرمان – فت فتو – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تمدن مبین اسلامی را عالی ترین آرمان جامعه اسلامی خواند و گفت: در ایران یا هر کشوری، شیعه یا سنی بتنهایی نمی توانند تمدن مبین اسلامی را بسازند.

به گزارش خبرنگار فت فتو مستقر در شهرستان قلعه گنج کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری روز پنجشنبه در آیین اختتامیه یازدهمین همایش گفتمان برادری شیعه و اهل سنت استان کرمان افزود:این تمدن مفهومی است که حداقل ۲ معنی از جمله امت واحده و دیگری اتحادیه کشورهای اسلامی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: امت واحده یک فراملت است، یعنی مفهومی جمعی بالای سر ملت‌هاست که همه را به وحدت تبدیل می کند؛ این واحد دیگر ملت نیست و مفهومی فراملت دارد و همه جوامع اسلامی را در سراسر جهان شامل می شود.

شهریاری گفت: هیچ لغتی مهمتر از کلیدواژه تمدن مبین اسلامی مرتبط با جوانان وجود ندارد، این عالی‌ترین آرمانی است که ما و شما به عنوان جامعه اسلامی باید به آن توجه کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمایشات آرمانی در جهان اسلام تولید و ابداع کردند و از مهمترین کلیدواژه‌های ایشان کلمه تمدن مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه مفهوم تمدن مبین اسلام در بام جهان اسلام قرار دارد اظهارداشت: دعوت به وحدت و مفاهیم فاخر و بلندمرتبه خوب است و نداشتن تبعیض و فقر باید تکرار شود اما اینها دفاعی است؛ اما نظریه تمدن مبین اسلامی، موضوعی تهاجمی است که به جای دفاع با نظریه پردازی باید جهان غرب را با تمامی تمدنش به چالش بکشیم و این همان نظریه تمدن مبین اسلام است که باید در مجالس وحدت اسلامی به آن پرداخت.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: تمدن مبین اسلام مولفه هایی دارد که بدون همکاری شیعه و سنی، طوایف، فرقه های اسلامی و همکاری و هم‌افزایی حاصل نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: برخی امور باید تکرار شود و انجام برخی امور نیز باید همراه با شعار و تبلیغات باشد؛ مجالسی با شعار، عقلانیت و پاسخ به دشمن باید در کشور تکرار شوند، این تکرارها حتی اگر حرفمان مربوط به سال گذشته باشد، سودمند است، در دل ها جای می گیرد و به نوعی ترمیم جنگ اقتصادی با دشمن محسوب می‌شود.

دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حرف دشمن در مقابل صحبت های ما همان جنگ نرم است گفت: حرف های دشمن بارها در مخالفت با جمهوری اسلامی تکرار می شود، میلیاردها تومان برای آن خرج می کند که این مطالب در اذهان عمومی جا بیفتد اما ما نیز با تکرار در این سال ها از کارهای هنری و فرهنگی فاخری بهره مند شده ایم.

به گزارش فت فتو مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه وحدت مورد تاکید رهبری یک امر است و نباید فقط اخلاقی به آن نگاه کنیم گفت: تا رسیدن به وضعیت مطلوب مدنظر و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تقریب مذاهب و وحدت برادری فاصله داریم. 
حجت الاسلام محمدتقی سیفایی افزود: برای آنچه که رهبری فرمودند وحدت شاهراه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، به افق‌های بالا و هم افزایی واقعی و صادقانه نیاز داریم. 
وی ادامه داد: هفته وحدت زمانی است که بیندیشیم چگونه طی سال ما هم افزایی برای وحدت اسلامی داشته باشیم؛ تلاش صادقانه و بدون ترس از هزینه دادن نیاز داریم. 
به گزارش فت فتو یازدهمین همایش گفتمان برادری اهل سنت و تشیع استان کرمان که از دیروز (چهارشنبه) با برگزاری کارگاه های تخصصی در شهرستان قلعه گنج، در جنوبی ترین نقطه استان کرمان شروع شده بود، امروز پایان یافت.

در پایان این مراسم بیانیه نهایی همایش قرائت و ضمن توجه بر ضرورت حفظ وحدت امت اسلامی بر برگزاری چنین نشست‌های در تبیین و گسترش تقریب مذاهب تاکید شد.

مراسم اختتامیه این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان کرمان، استاندار، فرمانده انتظامی استان، جانشین سپاه ثارالله کرمان، اعضای شورای تامین استان و دیگر مسئولان محلی و استانی در شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان حضور داشتند.




دبیرکل تقریب مذاهب: تمدن مبین اسلامی با همراهی شیعه و سنی ساخته می‌شود

منبع:ایرنـا
? دبیرکل تقریب مذاهب: تمدن مبین اسلامی با همراهی شیعه و سنی ساخته می‌شود