دانشگاه هایتک کرمان رتبه اول نوآوری را کسب کرد

کرمان- رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: این دانشگاه رتبه اول در معیار فناوری و نوآوری در بین دانشگاه های صنعتی ایران را به دست آورد. به گزارش نذیر کرمان، حسین محبی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) رتبه […]

کرمان- رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان گفت: این دانشگاه رتبه اول در معیار فناوری و نوآوری در بین دانشگاه های صنعتی ایران را به دست آورد.

به گزارش نذیر کرمان، حسین محبی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) رتبه بندی دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: با اعلام این موسسه، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان در رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ایران، رتبه هفتم را در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور کسب کرد.

محبی تصریح کرد: رتبه‌بندی و ارزیابی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ مربوط به اطلاعات بازه زمانی ۱۳۹۹-۱۳۹۷ و در بین ۱۱۱ دانشگاه کشور، توسط گروه رتبه‌بندی مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) انجام گرفته است.

وی تاکید کرد: معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی آن در ۶ حوزه آموزش (با وزن ۳۰ درصد)، پژوهش (۲۵ درصد)، فناوری و نوآوری (۲۰ درصد)، بین‌المللی‌سازی (۱۰ درصد)، اثرگذاری اقتصادی (۱۰ درصد) و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات (۵ درصد) تعریف شده است.

رییس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان ادامه داد: بر اساس اعلام ISC، دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته رتبه ۷ را در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور کسب کرده است.

وی ادامه داد: همچنین این دانشگاه رتبه ۲۷ را در بین کل دانشگاه‌های کشور و رتبه سوم را در معیار فناوری و نوآوری در بین همه دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.

محبی تاکید کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته رتبه اول را در معیار فناوری و نوآوری در بین دانشگاه‌های صنعتی ایران به دست آورد.

وی تصریح کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با کسب رتبه ۲۷ در بین کل دانشگاه‌های کشور، حائز کسب رتبه اول در این رتبه بندی در بین دانشگاه‌های استان شده است.

محبی گفت: پس از این دانشگاه، دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان با رتبه ۲۸، ولی عصر (عج) رفسنجان با رتبه ۵۲، صنعتی سیرجان با رتبه ۷۹ و دانشگاه جیرفت با رتبه ۸۶، به ترتیب رتبه‌های برتر دانشگاه‌های استان را کسب کرده‌اند.

یادآوری می‌شود: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی از سه طریق اطلاعات پژوهشی، خوداظهاری دانشگاه‌ها و برخی اطلاعات آموزشی جمع آوری می‌شود.

در اطلاعات پژوهشی جمع‌آوری آن بر عهده گروه رتبه‌بندیISC است، خوداظهاری دانشگاه‌ها هم از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی رتبه‌بندی توسط رابطین در دانشگاه‌ها به دست می‌آید.

همچنین برخی اطلاعات آموزشی از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا سازمان‌های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه‌بندی قرار داده می‌شود، جمع‌آوری و ارزیابی می‌شود.

کد خبر ۵۹۸۲۰۰۷




دانشگاه هایتک کرمان رتبه اول نوآوری را کسب کرد

منبع: مــهر
? دانشگاه هایتک کرمان رتبه اول نوآوری را کسب کرد