دانشگاه علوم پزشکی کرمان در "پویش ملی سلامت" چند بیمار جدید شناسایی کرد؟

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام آمار نهایی «پویش ملی سلامت» از مشارکت مردمی و غربالگری پرفشاری خون و دیابت ۸۴۱ هزار و ۳۵۹ نفر در این پویش خبر داد. دکتر مهدی احمدی‌نژاد امروز، اول بهمن ماه در این رابطه گفت: از جمعیت هدف  ۸۰۹ هزار و ۵۷۴ نفری افراد بالای ۱۸ […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اعلام آمار نهایی «پویش ملی سلامت» از مشارکت مردمی و غربالگری پرفشاری خون و دیابت ۸۴۱ هزار و ۳۵۹ نفر در این پویش خبر داد.

دکتر مهدی احمدی‌نژاد امروز، اول بهمن ماه در این رابطه گفت: از جمعیت هدف  ۸۰۹ هزار و ۵۷۴ نفری افراد بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پویش ملی سلامت که از تاریخ ۲۰ آبان آغاز شد و تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ ادامه داشت، ۸۴۱ هزار و ۳۵۹ نفر (بیش از ۱۰۳ درصد حدانتظار تعیین شده) مورد غربالگری پرفشاری خون و دیابت قرار گرفتند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۶ نفر با احتمال بیماری پرفشاری خون و ۶۸۵۴ نفر با احتمال بیماری دیابت شناسایی شدند که از وجود این بیماری خود خبر نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: همچنین ۱۹۸ هزار و ۷۲۲ نفر(۱۹.۸) درصد پیش پرفشاری خون و ۹۳ هزار و ۵۴۵ نفر(۹.۳) درصد پیش دیابت تشخیص داده شدند.

وی اعلام کرد: از نظر درصد پوشش جمعیتی شهرستان‌های کرمان، بردسیر، شهربابک، راور و بافت بیش از ۱۰۰ درصد جمعیت مورد انتظار را غربالگری کردند، از این بین شهرستان بردسیر بهترین آمار را به نسبت کل جمعیت بالای ۱۸ سال خود داشته، شهرستان‌های ارزوئیه، رابر و کوهبنان هم بالغ بر ۹۵ درصد کل جمعیت بالای ۱۸ سال خود را غربالگری کردند و شهرستان زرند هم به ۹۷ درصد حدانتظار خود رسید.

احمدی نژاد بیان کرد: کل جمعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۹۹۷ هزار و ۱۷۹ نفر است که جمعیت هدف این برنامه ۸۰۹ هزار و ۵۷۴ نفر بوده و تاکنون ۳۴۱۵ نفر بیماری پرفشاری خون قطعی جدید و ۲۳۰۳ نفر بیمار دیابتی قطعی جدید شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام




دانشگاه علوم پزشکی کرمان در "پویش ملی سلامت" چند بیمار جدید شناسایی کرد؟

منبع: ایـسنا
? دانشگاه علوم پزشکی کرمان در "پویش ملی سلامت" چند بیمار جدید شناسایی کرد؟