دانشگاه‌ها براساس اقتضائات ساماندهی شوند، حذف غیرمنطقی است

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: ساماندهی دانشگاه‌ها بنا به اقتضائات مناسب است، اما حذف آنها اقدام صحیحی نیست. محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۸ آبان ماه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور کشور، دانشگاه پیام‌نور را ظرفیت منحصر به فردی در حوزه آموزشی کشور دانست و اظهار کرد: این دانشگاه بنا به ضرورت مناطق در اقصی […]

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: ساماندهی دانشگاه‌ها بنا به اقتضائات مناسب است، اما حذف آنها اقدام صحیحی نیست.

محمدمهدی فداکار صبح امروز ۱۸ آبان ماه در دیدار رئیس دانشگاه پیام نور کشور، دانشگاه پیام‌نور را ظرفیت منحصر به فردی در حوزه آموزشی کشور دانست و اظهار کرد: این دانشگاه بنا به ضرورت مناطق در اقصی نقاط کشور توسعه پیدا کرده است و با ایجاد ظرفیت برای گروه‌های مختلف، عدالت آموزشی ایجاد کرده است.

وی با بیان این مطلب که ساماندهی دانشگاه‌ها بنا به اقتضائات مناسب است، اما حذف آنها اقدام صحیحی نیست، عنوان کرد: دانشگاه پیام‌نور، ظرفیت آموزشی را برای گروه‌های مختلف فراهم کرده و عدالت آموزشی به وجود آورده است.

فداکار با اشاره به نسبت پایین هزینه‌های دانشگاه پیام‌نور به دیگر دانشگاه‌ها اظهار کرد: دانشجویان موفقی نیز از این واحدهای دانشگاهی فارغ‌التحصیل می‌شوند.

وی تاکید کرد: دانشگاه پیام‌نور برای جنوب استان ضروری است و حتما باید حفظ شود.

رشد ۱۰ درصدی پذیرش دانشگاه پیام‌نور

ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور در این دیدار گفت: سازمان سنجش امسال حدود ۱۵۰ هزار نفر را به دانشگاه پیام‌نور معرفی کرده که ۸۱ هزار نفر تاکنون ثبت‌نام و انتخاب واحد کردند.

وی از رشد ۱۰ درصدی پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام‌نور خبر داد و افزود: ۳۰ درصد قبول شدگان آزمون استخدامی معلمان از دانشگاه پیام‌نور کشور است.

تقی‌زاده گفت: در راستای چابک سازی نیز، ۱۳۰ واحد و مرکز دانشگاهی پیام‌نور در سطح کشور آمادگی برای تجمیع را اعلام کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور با بیان اینکه امسال ۲۰۰ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه مامور هستند، عنوان کرد: در تلاش هستیم که اتکای دانشگاه به بودجه‌های دولتی کم شود که این برنامه‌ریزی انجام شده و به یکی دو سال زمان نیاز داریم.

انتهای پیام




دانشگاه‌ها براساس اقتضائات ساماندهی شوند، حذف غیرمنطقی است

منبع: ایـسنا
? دانشگاه‌ها براساس اقتضائات ساماندهی شوند، حذف غیرمنطقی است