دانشگاه‌های کرمان توان حل مشکلات صنایع و معادن را دارند

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با برشمردن ظرفیت‌های انسانی و امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های استان توان حل مشکلات صنایع و معادن را دارند.  حسین محبی امروز، ۲۱ آذرماه در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر با اشاره به فعالیت پارک علم و فناوری و پژوهشگاه علوم و […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با برشمردن ظرفیت‌های انسانی و امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌های استان توان حل مشکلات صنایع و معادن را دارند. 

حسین محبی امروز، ۲۱ آذرماه در آئین تجلیل از پژوهشگران برتر با اشاره به فعالیت پارک علم و فناوری و پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان اظهار کرد: اساتید بزرگی در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند و آماده‌ایم تا همکاری‌های دانشگاه را با واحدهای صنعتی، معدنی و شرکت‌های بزرگ گسترش دهیم.

وی اختصاص فضای لازم برای استقرار واحدهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی شرکت‌های بزرگ را از راه‌های توسعه ارتباط با صنعت اعلام کرد و از شرکت‌های صنعتی و معدنی استان کرمان خواست دانشگاه‌های استان را برای طرح‌های تحقیقاتی در اولویت قرار داده و همکاری‌ها را گسترش دهند.

رئیس دانشگاه هایتک کرمان با اشاره به دستاوردهای این دانشگاه و دانشگاه‌های استان در سطح ملی و بین‌المللی اظهار کرد: ما به توانایی‌های خودمان ایمان و اعتماد داریم و معتقدیم مشکلات صنایع توسط دانشگاه‌های استان می‌تواند حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر توسعه ارتباط با صنعت در دانشگاه تاکید کرد و گفت: ارتباط با صنعت را باید قوی کنیم. اعضای هیات علمی باید طرح‌های پژوهشی خارج از دانشگاه داشته باشند. برای ارتقا به مراحل دانشیاری و استادی انجام طرح‌های بیرونی ضروری است.

محبی با ابراز خرسندی از توسعه ارتباط با شرکت‌های گل گهر و مس سرچشمه از اساتید دانشگاه خواست از فرصت ایجاد شده در راستای فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه استفاده کنند.

او با بیان اینکه با پژوهش، کیفیت عمر انسان افزایش می‌یابد و احساس آرامش و رضایت درونی شکل می‌گیرد، افزود: مسئله پژوهش باید اولویت اول همه باشد. تلاش کنیم با فعالیت‌های پژوهشی برای کشور ، جامعه و دانشگاه افتخار کسب کنیم.

انتهای پیام 




دانشگاه‌های کرمان توان حل مشکلات صنایع و معادن را دارند

منبع: ایـسنا
? دانشگاه‌های کرمان توان حل مشکلات صنایع و معادن را دارند