دانشجویان مسیر حق طلبی و مقابله با ظلم و استکبار را دنبال کنند

فت فتو/کرمان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه جنبش دانشجویی همیشه به دنبال حق طلبی بوده است، گفت: توصیه به دانشجویان این است، همان حرکتی که دانشجویان در آن زمان در پشتیبانی از حق طلبی و مقابله با ظلم و استکبار داشتند تا به شهادت رسیدند، را دنبال کنند. حسین انجم […]

فت فتو/کرمان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه جنبش دانشجویی همیشه به دنبال حق طلبی بوده است، گفت: توصیه به دانشجویان این است، همان حرکتی که دانشجویان در آن زمان در پشتیبانی از حق طلبی و مقابله با ظلم و استکبار داشتند تا به شهادت رسیدند، را دنبال کنند.

حسین انجم شعاع در گفت و گو با فت فتو ضمن گرامی داشت، ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان در دوران دفاع مقدس مشارکت فعالی داشتند،  عده ای به درجه رفیع شهادت رسیدند،  تعدادی جانباز شدند و گروهی هم به اسارت در آمدند و پس از گذراندن روزهای سخت طعم آزادی را چشیدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان همیشه فجر آفرین بوده اند، گفت: این قشر از جامعه همیشه درکنار سایر اقشار جامعه در خط مقدم و طلایه دار جنبش های انقلابی علیه حاکمیتهای مستبد و طاغوتها بودند.

انجم شعاع ادامه داد: روز دانشجو یادآور دلاوریهای دانشجویانی است که در عرصه های مختلف با شهامت حاضر شدند و  حماسه ایجاد کردند و با آن شهامتی که داشتد علیه رژیم مستبد طاغوت، رژیمی که کاملا وابسته به آمریکا و غرب بود، ایستادند.

وی با بیان اینکه دانشجویان همیشه در بحث عدالت خواهی وعزت برای کشور جزءپیشگامان بودند، گفت: دانشجویان  در خط مقدم مبارزه با ظلم، ستم و استکبار علیه حکومتهای طاغوتی بودند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه در گذشته فقط قشر های خاص و درباریان دانشگاه می رفتند، گفت: توده مردم نمی توانستند وارد دانشگاه ها شوند و در دهه ۳۰ الی ۴۰ امکانی فراهم شد که توده مردم هم وارد دانشگاه شوند.

وی با بیان اینکه دانشجویان با ظلم و استکبار سر آمدی نداشتند، گفت: بر همین اساس جنبش های دانشجویی شکل گرفت  و شهادت سه دانشجو در سال ۱۳۳۲ آغاز حرکت و جنبش دانشجویی علیه حکومت طاغوت شد.

انجم شعاع یادآور شد: دانشجویان در سال ۱۳۴۲ نیز پشت امام خمینی (ره) ایستادند و با استقامت حرکت کردند تا اینکه در سال ۵۷ همه ی این شجاعت ها و  پایداری ها به ثمر نشست و  به پیروزی رسیدند.

 وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی همیشه به دنبال حق طلبی بوده است، گفت: توصیه به دانشجویان این است، همان حرکتی که دانشجویان در آن زمان در پشتیبانی از حق طلبی و مقابله با ظلم و استکبار داشتند تا به شهادت رسیدند، را دنبال کنند.

انجم شعاع اضافه کرد: این راه باید ادامه پیدا کند؛ یک دانشجوی ایرانی باید سربلند، مقتدر و مستقل فکر کند و در این راستا حرکت کند.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز دانشگاهی، دانشجویان و رشد فکری آنها نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: خونی که شهدا از جمله دانشجویان در آن زمان نثار کردند این پیشرفتها را برای ما رقم زد.

وی گفت: باید در مسیر شهدایی که برای عزت و سربلندی ایران به مقابله با ظلم و ستم قیام کردند، حرکت کنیم و راه آن شهدای دانشجو را ادامه دهیم تا ایران اسلامی همیشه سربلند، سرافراز و پاینده باشد.

انتهای پیام 




دانشجویان مسیر حق طلبی و مقابله با ظلم و استکبار را دنبال کنند

منبع:ایـسنا
? دانشجویان مسیر حق طلبی و مقابله با ظلم و استکبار را دنبال کنند