دانش‌آموزان استثنایی کرمان از ۱۴ فروردین به مدرسه می‌روند

فت فتو/کرمان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانش‌آموزان استثنایی هم مانند سایر گروه‌های دانش‌آموزی از ۱۴ فروردین به کلاس درس می‌روند. محمود بنی اسد در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان افزود: در مدارس استثنایی با توجه […]

فت فتو/کرمان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، دانش‌آموزان استثنایی هم مانند سایر گروه‌های دانش‌آموزی از ۱۴ فروردین به کلاس درس می‌روند.

محمود بنی اسد در گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان افزود: در مدارس استثنایی با توجه به کم بودن تعداد دانش آموزان در هر کلاس، لزوم ارائه آموزش‌ها به صورت عملی، عینی و مجسم، امکان ارائه خدمات توانبخشی به صورت انفرادی و استقبال خانواده‌ها از آموزش‌های حضوری، از آبان ماه سال گذشته به تدریج در بسیاری از مناطق استان فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و توانبخشی این مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری یا ترکیبی دنبال می‌شده است.

وی خاطر نشان کرد: ضرورت حضوری بودن فعالیت‌های مدارس استثنایی با توجه به ماهیت عملی و کاربردی آموزش‌ها، ویژگی‌ها و نیازهای خاص آموزشی، پرورشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی بیش از مدارس عادی احساس می شود.

بنی اسد گفت: در شرایط کنونی، با توجه به تغییر فصل و معتدل شدن هوا و فراهم شدن امکان تهویه هوا به صورت طبیعی در کلاس‌های درس همچنین پشت سر گذاشته شدن موج ششم بیماری کرونا و با توجه به شرایطی که بعد از واکسیناسیون گسترده معلمان، دانش آموزان و آحاد جامعه در کشور اتفاق افتاده است و بنا بر تصمیم ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا می‌توانیم، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و فیزیکی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه فعالیت‌های تمام مدارس استثنایی را به صورت کاملا حضوری داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نو آموزان بدو ورود به دبستان در آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: طرح سنجش نقش موثری در شناسایی مشکلات دانش آموزان جهت مداخله به هنگام و به موقع دارد.

محمود بنی اسد با بیان اینکه مرز بین سلامتی و معلولیت یک لحظه است خاطر نشان کرد: توجه به آموزش و پرورش استثنایی و دانش آموزان استثنایی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای تحقق عدالت آموزشی است.

شایان ذکر است گردهمایی مدیران ادارات آموزش و پرورش استان کرمان با هدف ایجاد زمینه لازم جهت پیگیری آموزش حضوری مدارس از روز ۱۴ فروردین ماه جاری در محل میهمانسرای فرهنگیان استان برگزار شد.

انتهای پیام




دانش‌آموزان استثنایی کرمان از ۱۴ فروردین به مدرسه می‌روند

منبع: ایـسنا
? دانش‌آموزان استثنایی کرمان از ۱۴ فروردین به مدرسه می‌روند