دادستان کل کشور: از کثرت ورودی پرونده‌های قضایی رنج می‌بریم

دادستان کل کشور گفت: یکی از آسیب‌های جدی دستگاه قضایی، کثرت ورودی پرونده‌هاست و باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه […]

دادستان کل کشور گفت: یکی از آسیب‌های جدی دستگاه قضایی، کثرت ورودی پرونده‌هاست و باید از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کنیم.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به نقش هدایت گرایانه شخصیت‌های ارشادی، علمی و در عرصه پیشگیری از وقوع جرم، اظهار داشت: نماینده ولی فقیه و تمامی شخصیت‌هایی که جنبه علمی، ارشادی و هدایت گرایانه دارند می‌توانند در عرصه پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های جدی و رنج‌هایی که در دستگاه قضایی می‌بریم، کثرت ورودی پرونده‌هاست، گفت: یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ورود زیاد پرونده‌ها به این دستگاه، این است که از ظرفیت‌های مردمی برای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش ورودی به دستگاه قضایی استفاده کنیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه نماینده ولی فقیه جایگاه خاصی دارد و همه کسانی که خود را ملتزم و متعهد به ولی فقیه می‌دانند، باید همان التزام و تعهد را نسبت به نماینده ولی فقیه باید داشته باشند، افزود: ولی فقیه هسته اصلی انرژی بخش به مجموعه دستگاه‌ها بوده و هدایت گری‌های ایشان بسیار راهگشاست.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان: آمار پرونده‌های قضایی در اصفهان فوق‌بحرانی است
زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی شهرری ۲۳ روز کاهش یافت
۳۰ درصد از پرونده‌های قضایی استان بوشهر منجر به صلح و سازش می‌شود

وی با بیان اینکه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها نیز همین نقش را متناسب با جایگاه استان به عهده دارند، ادامه داد: ولی فقیه زمان ما، حقیقتاً با آن اندیشه‌های حکیمانه و با آن دوراندیشی، جامع نگری و تجربیات طولانی خود در بخش‌های مختلف ایشان را به شخصیتی جامع تبدیل کرده است که حقیقتاً در دنیا بی‌نظیر هستند.

منتظری با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این بود که ولی فقیه را به خوبی شناخته بود و ذوب در ولایت بود، گفت: این سرمایه بزرگی بود و ایشان نیز در نگاه ولی فقیه جایگاه ویژه‌ای داشت.

انتهای پیام/۵۱۱/




دادستان کل کشور: از کثرت ورودی پرونده‌های قضایی رنج می‌بریم

منبع: تسنــیم
? دادستان کل کشور: از کثرت ورودی پرونده‌های قضایی رنج می‌بریم