دادستان کرمان: وجهه دستگاه قضا در مواردی مخدوش شده است

کرمان- فت فتو- دادستان کرمان بابیان اینکه در مواردی، وجهه دستگاه قضا نزد افکار عمومی مخدوش شده است، تاکید کرد:بخش زیادی از مشکلات و قصور مرتبط به قوه قضاییه ساختگی و به دنبال هدف قرارگرفتن ابزارهای حاکمیتی توسط دشمنان است. به گزارش روز شنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا […]

کرمان- فت فتو- دادستان کرمان بابیان اینکه در مواردی، وجهه دستگاه قضا نزد افکار عمومی مخدوش شده است، تاکید کرد:بخش زیادی از مشکلات و قصور مرتبط به قوه قضاییه ساختگی و به دنبال هدف قرارگرفتن ابزارهای حاکمیتی توسط دشمنان است.

به گزارش روز شنبه فت فتو به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری در دیدار با اعضای هیات تحریریه خبرگزاری میزان با هدف تداوم تعامل رسانه ای قوه قضاییه با رسانه ها افزود: باید با اقدامات رسانه ای و اطلاع رسانی این وجهه را ترمیم و بازسازی کرد زیرا دشمنان در هدف های خود ابزارهای حاکمیتی را هدف قرار می دهند.

دادستان مرکز استان کرمان گفت: باتوجه به هجمه گسترده رسانه ای دشمنان درفضای حقیقی و مجازی علیه ابزارهای حاکمیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله قوه قضاییه باید ابزارهای دفاعی متناسب در اختیار این مجموعه باشد تا بتواند با جامعیت و در زمان مناسب به این هجمه ها پاسخ دهد.

سالاری تلاش های دست اندرکاران مجموعه خبرگزاری میزان و روابط عمومی را مجاهدت توصیف کرد و ادامه داد: قوه قضاییه در گذشته رسیدگی به پرونده ها را بدون توجه به افکار عمومی دنبال می کرد و از این رو کارهای قوه قضاییه دیده نشد و فقط ضعف های این قوه دیده شد.

وی تاکید کرد: در دوران گذشته مدافعی از فعالیت ها و کارهای دستگاه قضایی وجود نداشت و افکار عمومی معتقد بود قوه قضاییه مانند سایر سازمان ها در حال ادامه کار خود است و حتی بسیاری از پرونده های مهم که برای جامعه اهمیت داشت نیز اطلاع رسانی نمی شد، بر همین اساس مردم عیب ها، ضعف ها و کاستی های این قوه را مطرح می کردند و قلمی برای بیان حرفه ای خدمات این دستگاه به جامعه وجود نداشت.
مدعی العموم با اشاره به این مطلب که در زمان آیت الله رئیسی، انحصار خبری در دستگاه قضایی شکسته شد تاکید کرد: در حوزه اطلاع رسانی قضایی علاوه بر تدوین و انتشار اخبار باید برای روشنگری و پاسخگویی به سوالات موجود در اذهان و افکار عمومی نیز تلاش گسترده ای صورت گیرد.
سالاری بیان کرد: با تغییر رویکرد قوه قضاییه ضمن انعکاس خدمات دستگاه قضایی، رضایت مردم از این قوه افزایش یافت و بسیاری از این موارد مرتبط با برخوردهای انجام شده با مفاسد بوده است.
وی عنوان کرد: با تغییر رویکرد دستگاه قضایی به سوی اطلاع رسانی از خدمات انجام شده، مردم با ابعاد گسترده کار قضات و دشواری های کار قضاوت آشنا شده اند و می دانند که اطاله دادرسی در برخی از پرونده ها مربوط به عدم اجرای تکالیف و وظایف سایر سازمان ها و دستگاه های عمومی، فرهنگی، اجتماعی و …  است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به این مطلب که در گذشته همه موضع طلبکارانه نسبت به قوه قضاییه داشته اند، گفت: در گذشته به دلیل ضعف در اطلاع رسانی در قوه قضاییه بسیاری از دستگاه ها نیز از قصور و کم کاری خود اطلاع نداشتند و آن را بر عهده دستگاه قضایی می دانستند و با تغییر رویکردهای انجام شده هر یک از دستگاه ها به کم کارهای خود وقوف یافتند.
سالاری  بر لزوم اطلاع رسانی درباره برخوردهای انجام شده با فساد نیز تاکید کرد و ادامه داد: هنر در این است که اطلاع رسانی درباره برخوردهای انجام شده با فساد توسط دستگاه قضایی به نحوی انجام شود که موجب نارضایتی و ناامیدی مردم نشود و باید به این نحو اطلاع رسانی شود که مردم بدانند در هر سازمان در کنار بخش عمده نیروهای کارآمد و دلسوز برخی افراد به دنبال سوء استفاده هایی هستند که دستگاه قضایی با این افراد برخورد می کند تا سلامت اداری روز به روز افزایش یابد.
وی بیان کرد: تدوین و انتشار خبر به صورت هدفمند یکی از مهمترین اولویت های حوزه رسانه ای و اطلاع رسانی دستگاه قضایی به شمار می رود تا ضمن صیانت از ارزش های جامعه، پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرم نیز به خوبی محقق شود.

سالاری تاکید کرد: روابط عمومی دادگستری و خبرگزاری میزان به دلیل وظیفه خود در حمایت از دستگاه قضایی، وجهه قضات و وجهه کارمندان اهمیت ویژه ای دارد زیرا  در حوزه صیانتی و حفاظتی ورود کرده است و در تداوم این مسیر باید جایگاه قضات و کارمندان را نزد افکار عمومی ارتقا دهیم.
وی ضمن تاکید بر این مطلب که تحلیل وقایع یکی دیگر از اولویت های مورد نظر است، تاکید کرد: خبرگزاری میزان باید به بطن جامعه ورود و مطالبات مردمی را احصا و  به مدیران مربوطه منتقل کند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: مردم باید احساس کنند روابط عمومی دادگستری و خبرگزاری میزان زبان گویای مردم است و درخواست های آنها را پیگیری می کند و سدی در برابر خواسته های آنها نیست و این امر وجهه دستگاه قضایی را بازسازی می کند.
وی تاکید کرد: روابط عمومی دادگستری کرمان و خبرگزاری میزان با تداوم روحیه مجاهدانه و تقویت حوزه انسانی و زیرساختی می تواند در ردیف خبرگزاری های بزرگ کشور خدمت رسانی کند.




دادستان کرمان: وجهه دستگاه قضا در مواردی مخدوش شده است

منبع:ایرنـا
? دادستان کرمان: وجهه دستگاه قضا در مواردی مخدوش شده است