دادستان جیرفت به موضوع ریزش بخشی از پل دوم هلیل ورود کرد

جیرفت – فت فتو – دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت به موضوع ریزش بخشی از پل دوم هلیل این شهر ورود کرد و بررسی ویژه دادستانی جیرفت درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با احداث این پل آغاز شد. به گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی دادگستری جیرفت، حسین سلامی […]

جیرفت – فت فتو – دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت به موضوع ریزش بخشی از پل دوم هلیل این شهر ورود کرد و بررسی ویژه دادستانی جیرفت درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با احداث این پل آغاز شد.

به گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی دادگستری جیرفت، حسین سلامی از بازدید خود به همراه معاون اداره کل راهداری جنوب استان کرمان و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جیرفت از محل ریزش پل دوم هلیل رود خبر داد و گفت: این پل در جریان سیلاب چند سال قبل نیز یکبار تخریب شد که فعالیت احداث و بازسازی آن بعد از تخریب در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اما مجدد وسط پل سوراخ بزرگی به وجود آمد که اتفاقی خطرناک است و به منظور جلوگیری از ایجاد خطر برای جان مردم این مشکل هر چه سریع تر باید رفع شود.

دادستان جیرفت گفت: طی روز جاری گزارش کاملی از روند آغاز تا تکمیل پروژه و اطلاعات کاملی از عملکرد پیمانکار و مهندس ناظر پروژه از سوی دستگاه های مربوطه به دادستانی شهرستان اعلام و ارسال  می شود که این دادستانی نسبت به بررسی این اطلاعات و برخورد با متخلفان و قصور احتمالی پیمانکار و ناظر پروژه اقدام خواهد کرد.

سلامی همچنین گفت: موضوع احیا حقوق عامه یکی از مسائل مهم و اصولی بوده که در قانون‌ اساسی به آن اشاره شده و دستگاه‌ قضایی مکلف به انجام آن است.

وی افزود: بند دوم اصل ۱۵۶ قانون‌ اساسی یکی از وظایف قوه قضائیه و دادستانی را احیا حقوق عامه برشمرده‌ که دستگاه‌ قضایی تکلیف دارد نسبت به احیا آن تلاش کند و هرجا احساس کرد این حق تضعیف شده پیگیری کرده و نسبت به احیا حق اقدام کند. 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که در اجرای اصل ۱۵۶ قانون اساسی و  در راستای دستورالعمل های ریاست محترم قوه قضاییه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است گفت: دستگاه قضایی در زمینه پیشگیری از تصرفات اراضی، حفظ حقوق بیت المال و در مباحث دیگر به خوبی عمل کرده‌ و اجازه بی قانونی و تضییع بیت المال و حقوق عامه را نمی دهد.

بر اساس اعلام راهداری جنوب کرمان عملیات بهسازی بخشی از پل دوم هلیل رود جیرفت انجام شد و راهداری وظیفه نگهداری پس از ساخت را بر عهده دارد.




دادستان جیرفت به موضوع ریزش بخشی از پل دوم هلیل ورود کرد

منبع:ایرنـا
? دادستان جیرفت به موضوع ریزش بخشی از پل دوم هلیل ورود کرد