خیزش گرد و غبار به رفسنجان رسید

فت فتو/کرمان فرماندار رفسنجان با توجه به شرایط اضطراری آلودگی هوا در این شهرستان مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا را اعلام کرد. به گزارش فت فتو، رضا مشکی صبح امروز ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر فعالیت، خیزش گرد و خاک، افزایش آلودگی هوا و پایداری […]

فت فتو/کرمان فرماندار رفسنجان با توجه به شرایط اضطراری آلودگی هوا در این شهرستان مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا را اعلام کرد.

به گزارش فت فتو، رضا مشکی صبح امروز ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر فعالیت، خیزش گرد و خاک، افزایش آلودگی هوا و پایداری شرایط جوی در روز شنبه بیست و هفتم فروردین و درخواست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مبنی بر ضرورت تشکیل جلسه کمیته اضطرار، جلسه مذکور  تشکیل و تصمیماتی به عنوان مصوبه، اتخاذ و به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت توصیه های خودمراقبتی توسط عموم شهروندان در مواجهه با آلودگی هوا ضروری است.

فرماندار رفسنجان از تشدید برخورد با کامیون ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد و افزود: هرگونه فعالیت های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا ممنوع است.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: فعالیت کلیه واحد های اثر گذار بر تشدید آلودگی هوای شهر منجمله معادن شن ماسه واحدهای تولید بتن کارخانه آسفالت و غیره تعطیل است.

وی عنوان کرد: پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر در مناطق پر تردد شهری جهت ارائه خدمات ضروری به شهروندان در زمان آلودگی هوا مستقر می شوند و با درخواست مرخصی برای کلیه افراد دچار مشکل تنفسی و قلبی و بیماران زمینه ای موافقت می شود.

مشکی ادامه داد: هرگونه فعالیت و برگزاری مسابقات ورزشی اعم از انفرادی و همگانی و غیره در سطح شهر فضای باز و بسته امروز شنبه ۲۷ فروردین ممنوع است.

وی با اشاره به تعطیلی کلیه مقاطع ابتدایی، مراکز مهد کودک و پیش دبستانی شهرستان اظهار کرد: در باقی مقاطع زنگ ورزش و فعالیت های بدنی و حضور در فضای باز در مدارس ممنوع است.

انتهای پیام




خیزش گرد و غبار به رفسنجان رسید

منبع: ایـسنا
? خیزش گرد و غبار به رفسنجان رسید