خیر و برکات دانشگاه باید ملموس‌تر به جامعه برسد

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان حل مسائل کشور را از دیگر رسالت‌های دانشگاه برشمرد و گفت: خیر و برکات دانشگاه باید خیلی مستقیم‌تر و ملموس‌تر به جامعه برسد و مشکلات کشور را حل کند. دکتر حسین اکبری‌فرد امروز۳۱ خرداد ماه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان حل مسائل کشور را از دیگر رسالت‌های دانشگاه برشمرد و گفت: خیر و برکات دانشگاه باید خیلی مستقیم‌تر و ملموس‌تر به جامعه برسد و مشکلات کشور را حل کند.

دکتر حسین اکبری‌فرد امروز۳۱ خرداد ماه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید در دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: منافع علم دانشگاهیان باید به جامعه برسد. جامعه تشنه دستاوردهای علمی است و بیشترین فرمایشات مقام معظم رهبری هم درباره دانشگاه و رسالت علمی جامعه است که حکایت از این جایگاه بلند دارد.

وی افزود: سه رسالت اصلی متوجه دانشگاه است که اولین آن مرجعیت علمیست و دانشگاه‌ها باید نقش بیشتری در صحنه مرجعیت علمی ایفا کنند.

اکبری فرد با تاکید بر حضور دانشگاه در صنعت تصریح کرد: باید کادری تربیت کرد که دستی بر میدان عمل داشته باشند و دانشجویی که بتواند مشکلات صنعت را حل کند؛ استاد پشت میزنشین و استادی که در میدان عمل نباشد، نمی‌تواند دانشجویی با ویژگی‌هایی که باید، تربیت کند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان حل مسائل کشور را از دیگر رسالت‌های دانشگاه برشمرد و افزود: خیر و برکات دانشگاه باید خیلی مستقیم‌تر و ملموس‌تر به جامعه برسد و مشکلات کشور را حل کند.

وی با تاکید بر تبیین مسائل اصلی کشور توسط دانشگاه گفت: توجه به ایمان و امید که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، بسیار مهم است. ایمان ریشه در عاشورا و شهادت دارد و کسی می تواند استوار باشد که این فرهنگ را داشته باشد.

اکبری فرد ریشه امید را در مهدویت و ظهور دانست و تصریح کرد:  زییکی از مراجع علمی اساتید در مقالات و سخنرانی ها باید قرآن کریم باشد، زیرا قرآن باب هر موضوع علمی را می‌تواند باز کند.

به گزارش نذیر کرمان، دکتر قاسم محمدنژاد رئیس بسیج اساتید استان کرمان نیز در این مراسم از عضویت بیش از ۲۰۰۰ نفر استاد در ۲۸ کانون بسیج اساتید در سراسر استان خبر داد و افزود: البته دانشگاه‌های استان بسیار است اما راه اندازی کانون بسیج اساتید به لحاظ تعداد هیئت علمی و دانشجو شرایطی دارد.

وی از برگزاری همایش بسیج اساتید در استان، برگزاری تور بازدید از دستاوردها و پیشرفت‌های علمی استان و تجلیل از اساتید خبر داد.

انتهای پیام




خیر و برکات دانشگاه باید ملموس‌تر به جامعه برسد

منبع: ایـسنا
? خیر و برکات دانشگاه باید ملموس‌تر به جامعه برسد