خوشه کسب‌وکار مرکبات در جنوب و شرق کرمان تشکیل می‌شود

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان از تشکیل خوشه کسب‌وکار مرکبات در جنوب و شرق استان در آینده نزدیک خبر داد. حسن میجانی امروز در گفت‌وگو با نذیر کرمان در جیرفت، با تشریح اقدامات انجام شده این شرکت در توسعه صنعتی استان اظهار داشت: برای توسعه سخت‌افزاری در شهرک‌های صنعتی استان کرمان از منابع […]


مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان از تشکیل خوشه کسب‌وکار مرکبات در جنوب و شرق استان در آینده نزدیک خبر داد.

حسن میجانی امروز در گفت‌وگو با نذیر کرمان در جیرفت، با تشریح اقدامات انجام شده این شرکت در توسعه صنعتی استان اظهار داشت: برای توسعه سخت‌افزاری در شهرک‌های صنعتی استان کرمان از منابع داخلی شرکت مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیر ساخت‌ها اختصاص یافته است .

وی با گلایه از عدم آمایش صنعتی در استان کرمان افزود: استاندار کرمان نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتر توسعه یافته استان دارد و یکی از برنامه‌های ما بر اساس تاکیدات دولت و استاندار کرمان، توسعه زیرساختی و نرم‌افزاری شهرک‌های صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به توسعه خوشه‌های کسب‌وکار در استان برای رونق تولید گفت: در توسعه اقتصادی رشد همراه با افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی حاصل خواهد شد و هدف از توسعه خوشه‌های کسب‌وکار در استان توسعه تمامی زیرشاخه‌های صنعتی و دخیل نمودن آنها در امر توسعه و رونق اقتصادی است.

 میجانی با اشاره به تجریه موفق خوشه‌های خرما در شرق و پسته در رفسنجان عنوان کرد : با توجه به سطح زیر کشت ۳۰ هزار هکتاری خرما و تولید حدود دویست هزارتنی این محصول، خوشه کسب‌وکار خرما در منطقه جنوب استان تشکیل شده است .

وی تشکیل خوشه کسب‌وکار مرکبات در جنوب و شرق استان را از برنامه‌های آینده این شرکت نام برد و خاطر نشان کرد: در زمینه تولید مرکبات در جنوب و شرق استان کرمان اقدامات خوبی در جهت کشت درختان اصلاح شده صورت گرفته که باید یک برنامه‌ریزی مدون و علمی توسط باغداران، دست اندرکاران بخش کشاورزی و صنعتی برای برندسازی، صادرات و ارزش افزوده این محصول داشته باشیم.

پایان پیام / ۸۰۰۱۶ / ش





خوشه کسب‌وکار مرکبات در جنوب و شرق کرمان تشکیل می‌شود

منبع: فــارس
? خوشه کسب‌وکار مرکبات در جنوب و شرق کرمان تشکیل می‌شود