خلق آثار فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس به‌ صورت تخصصی دنبال شود

کرمان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با بیان اینکه آثار فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس باید به‌صورت تخصصی تولید شوند،گفت: تولیدات باید به سمتی برود که مخاطب بیشتری جذب شود. به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی در نخستین جلسه شورای فرهنگی […]

کرمان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با بیان اینکه آثار فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس باید به‌صورت تخصصی تولید شوند،گفت: تولیدات باید به سمتی برود که مخاطب بیشتری جذب شود.

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی در نخستین جلسه شورای فرهنگی هنری دفاع مقدس استان با بیان اینکه باید با کنار گذاشتن اختلاف سلیقه‌ها و با یک برنامه‌ریزی منسجم‌، کار فرهنگی هنری انجام داد، گفت: آثار فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس باید به‌صورت تخصصی تولید شوند و نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این زمینه حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بر ضرورت هم‌فکری، مشورت و همکاری اهالی فرهنگ و هنر و نهادهای مختلف برای تولیدات فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: نظرات متفاوتی در مورد آثار مرتبط با حوزه دفاع مقدس وجود دارد که با تداوم برگزاری جلسات هم‌اندیشی می‌توان به برنامه‌ریزی منسجمی رسید.

وی اظهار کرد: تولیدات انبوه فرهنگی از مشکلاتی است که دامن‌گیر کرمان شده و آثار بدون جمع‌بندی، احساس نیاز و گاهی بدون کیفیت لازم تولید می‌شوند در حالی که تولید یک کار هنری فاخر ارزش بیشتری دارد.

روحی با تأکید بر اینکه مرجعیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در رویدادهای فرهنگی هنری استان مورد توجه باشد، ادامه داد: بحث اقتصاد فرهنگ و هنر از موضوعات مهمی است که با جدیت دنبال می‌کنیم که البته کار دشواری است و امیدواریم به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه نگاه اقتصادی به تولیدات فرهنگی هنری باید پویاتر شود و هنرمندان نیز این امر را بپذیرند، تصریح کرد: توانایی ما برای حمایت از تولیدات محدود است اما اگر فضای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شود نتایج خوبی به‌دنبال دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: در حوزه دفاع مقدس تولیدات فرهنگی هنری باید به سمتی برود که مخاطبان جدید و بیشتری را جذب کند. عجله آفت کار فرهنگی است و تولیدات باید با برنامه‌ریزی دقیق و هم‌فکری باشد. پرهیز از تولید کارهای تکراری که خلاقیتی در آنها وجود ندارد از ضروریات است و ما نیز از تولیدات خلاقانه و کارشناسی شده هنرمندان متعهد حمایت می‌کنیم.

کد خبر ۵۸۱۹۷۱۶




خلق آثار فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس به‌ صورت تخصصی دنبال شود

منبع: مــهر
? خلق آثار فرهنگی هنری در حوزه دفاع مقدس به‌ صورت تخصصی دنبال شود