خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان پیگیری می‌شود

جیرفت – فت فتو – استاندار کرمان از پیگیری احداث خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان در نزدیک ترین نقطه به این منطقه خبر داد. به گزارش فت فتو ، علی زینی وند عصر پنجشنبه در جمع بندی سفر یک روزه خود به جنوب کرمان به طرح ایجاد ایستگاه خط ریلی برای […]

جیرفت – فت فتو – استاندار کرمان از پیگیری احداث خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان در نزدیک ترین نقطه به این منطقه خبر داد.

به گزارش فت فتو ، علی زینی وند عصر پنجشنبه در جمع بندی سفر یک روزه خود به جنوب کرمان به طرح ایجاد ایستگاه خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: بخشی از تولید سالانه چهار ونیم میلیون تنی محصولات کشاورزی باید از طریق سیستم ریلی حمل و نقل شود.

وی افزود: حمل و نقل کالاهای کشاورزی از طریق ریل سبب کاهش ترافیک جاده ای، حمل ونقل مطمئن و کاهش قیمت حمل می شود. 

زینی وند حمل هوایی محصولات کشاورزی را به صرفه ندانست و گفت: حمل هوایی در شرایط سفارش خاص محصولات کشاورزی توجیه دارد که نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع است.

استاندار کرمان بیان کرد: کاشت محصولات کشاورزی باید هدفمند شود تا شاهد رونق بخش کشاورزی باشیم.

وی افزود: کاشت محصولات کشاورزی باید بر اساس نیاز بازار برنامه ریزی و انجام شود.

زینی وند با بیان اینکه کشاورزی سنتی باید به سمت کشاورزی صنعتی سوق پیدا کند، بر ترویج کشت گلخانه ای و استفاده از سیستم های آبیاری نوین تاکید کرد.

وی اظهار داشت: کشاورزان بر اساس ذائقه بازار محصولات خود را تولید کنند تا دچار مشکل در زمینه بازار فروش نداشته باشند.

استاندار کرمان تفاهم نامه بین سازمان‌تعاون روستایی کشور، استانداری کرمان و سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان را فرصت طلایی برای کشاورزی منطقه جنوب کرمان برشمرد.

وی تفاهم نامه کشاورزی منطقه جنوب کرمان را مطالبه رسانه و گفتمان واحد اعلام کرد و بر پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برای اجرای هر چه زودتر این طرح تاکید کرد.

زینی وند اجرای طرح مرغ گوشتی، راه اندازی گلخانه تولید نهال و ایجاد سردخانه با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تنی توسط کشت و صنعت را نتیجه سود حاصل از مجموعه کشت و صنعت این منطقه برشمرد و گفت: هزینه شدن سود کشت و صنعت در منطقه اتفاق خوب و بزرگی است.

وی ادامه داد: سود مجموعه کشت و صنعت باید در  بخش مسئولیت اجتماعی، کشاورزی مدرن و بخش کشاورزی هزینه شود.

استاندار کرمان کشت وصنعت جیرفت را  پایلوتی برای کشاورزی مدرن برشمرد و گفت: تعاون روستایی با تمام توان در این عرصه گام برداشته و مجموعه استانداری هم با تمام توان در این بخش تلاش می کند.

وی به طرح مرغداری گوشتی یک میلیون قطعه ای کشت و صنعت جیرفت اشاره کرد و گفت: این واحد تولید مرغ به سرعت باید انجام شود تا شاهد تامین مرغ منطقه باشیم.

زینی وند افزود: این واحد می تواند به عنوان پایلوت تولید مرغ برای کشور افغانستان، استان سیستان‌ و بلوچستان و بخشی از استان هرمزگان شود. 

وی حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی را در کمیسیون کشاورزی فرصتی برای کشاورزی منطقه دانست و خواستار پیگیری حضور وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان کشاورزی به منطقه شد.

استاندار کرمان به همراه رئیس سازمان تعاون روستایی کشور عصر امروز در سفر به جیرفت چند طرح کشاورزی افتتاح کردند.




خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان پیگیری می‌شود

منبع:ایرنـا
? خط ریلی برای حمل محصولات کشاورزی جنوب کرمان پیگیری می‌شود