خطیب جمعه کرمان: شرایط موجود استان کرمان در شان استانی با این همه منابع غنی الهی نیست

گروه استان‌ها – خطیب جمعه کرمان گفت: شرایط موجود استان در شان مردم کرمان با این همه منابع غنی الهی نیست و از رئیس جمهور می‌خواهیم در سفر به استان کرمان شرایط مردم را از نزدیک ببیند. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در آیین نماز […]

گروه استان‌ها – خطیب جمعه کرمان گفت: شرایط موجود استان در شان مردم کرمان با این همه منابع غنی الهی نیست و از رئیس جمهور می‌خواهیم در سفر به استان کرمان شرایط مردم را از نزدیک ببیند.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در آیین نماز جمعه امروز شهر کرمان که در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار شد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امروز با نیمه شعبان مصادف شده و این روز بزرگ و این عید بزرگ را به همه شیعیان تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه راجع به مسئله امام زمان (عج) و مهدویت موضوعات زیادی وجود دارد که از جمله آن می توان به عمر آن حضرت، غیبت ‌حضرت و یا حکومت حضرت امام عصر وجود دارد که در ارتباط با هر کدام از مباحث نیز موضوعات زیادی وجود دارد گفت: توصیه می‌کنم همه به ویژه جوانان کتاب‌هایی را که در این ارتباط نوشته شده را بخوانند و در این حوزه مطالعه داشته باشند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه امام زمان(عج) مدتی در غیبت صغری بودند که این دوران زیاد طولانی نبوده است ادامه داد: در این دوران آن حضرت از طریق نوابشان با مردم در ارتباط بودند و پس از آخرین نائب، غیبت کبری امام عصر (عج) آغاز شد که تا امروز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه چه چیزی سبب شد که غیبت کبری امام زمان (عج) شکل بگیرد گفت: باید بگوییم که حضرت مهدی (عج) در زمان غیبت چون خورشیدی که پشت ابر است منشأ برکات زیادی برای کل موجودات این کره خاکی است.

عرب‌پور با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل آن را می‌توان سری از اسرار پروردگار دانست و البته ما حکمت بسیاری از چیز‌ها را نمی‌دانیم افزود: ائمه ما تا امام یازدهم (ع) ناچار شدند با خلیفه زمان خود از سر بعضی اجبار‌ها و موضوعات بیعت کنند اما امام زمان (عج) بعیت هیچ ظالم و ستمگری را برگردن ندارد.

وی با بیان اینکه علت دیگر غیبت کبری امتحان شیعیان است گفت: باید دید مردم در دوران غیبت تا چه میزان در دین خود ثابت قدم هستند، گمراه نمی‌شوند و شک و دودلی را به دل خود راه نمی‌دهند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه یکی دیگر از علت‌های غیبت امام زمان (عج) این است که امام به دست ستمگران به شهادت نرسد و زمین از حجت خدا خالی نماند بیان کرد: سنت غیبت قبلاً نیز در بین ادیان بوده است مثلاً حضرت موسی (ع) ۴۰ روز از قومش دور شد، حضرت عیسی (ع) که تا کنون در غیبت است و ظهورش با امام زمان (عج) است و یا حضرت یونس (ع) که آن پیامبر نیز از دیدگان مخفی شد.

استاندار کرمان: مقاومت شدیدی در ایجاد سازمان ساماندهی مسئولیت‌های اجتماعی استان کرمان وجود دارد
استاندار کرمان: تمام فرمانداران استان کرمان در ایام عید نوروز در آماده باش هستند
استاندار کرمان: تمام اعتبار استان کرمان تا پایان وقت روز ۲۹ اسفند جذب شود

وی با بیان اینکه در تزیینات شهری در نیمه شعبان در شان شهر کرمان نیست و مسئولان مرتبط باید بهتر از این عمل می‌کردند اظهار داشت: در مقایسه با شهرهای دیگر شهر کرمان ضعیف عمل کرده است.

عرب‌پور با اشاره به اینکه در هفته گذشته خبر گردن زدن ۸۰ انسان در کشور عربستان سعودی منتشر شد که این خبر بسیار جانسوز بود و ۴۱ نفر از این افراد جوانان شیعه عربستانی بودند گفت: جای تأسف است که صدای مدعیان حقوق بشر بلند نشد و فقط بعضی‌ها بیانیه‌ای صادر کردند.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر موشک‌باران یکی از مراکز جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق توسط سپاه پاسداران بوده است که به آن افتخار می‌کنیم افزود: از مسئولان عراقی نیز گلایه‌مند هستیم که این اقدام را تروریستانه دانسته‌اند و باید بگوییم که این جاسوسان  موصاد در کشور شما بودند و باید قدردان این اقدام باشید.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به اینکه وضعیت و حال جنوب استان کرمان خوب نیست و مسئولان استان چه آن‌ها که جدید بر سر کار آمده‌اند و چه آن‌ها که از قبل برسر کار هستند باید تلاش کنند بیان کرد: شرایط موجود استان در شان مردم کرمان با این همه منابع غنی الهی نیست و از رئیس جمهور می‌خواهیم که به این استان نیز سفر کنند تا وضعیت مردم کرمان را ببیند.

انتهای پیام/۵۱۱/ی




خطیب جمعه کرمان: شرایط موجود استان کرمان در شان استانی با این همه منابع غنی الهی نیست

منبع: تسنــیم
? خطیب جمعه کرمان: شرایط موجود استان کرمان در شان استانی با این همه منابع غنی الهی نیست