خطر شیوع بیماری تب برفکی با سویه SAT2

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک نسبت به خطر شیوع بیماری تب برفکی با سویه SAT2 هشدار داد. به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک، مجید اسدی بیان کرد: باتوجه‌به وجود گزارش‌هایی از رخداد بیماری تب‌برفکی در کشورهای ترکیه، عراق، اردن و بحرین با سروتیپ جدید STA2 در جمعیت حساس دامی […]

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک نسبت به خطر شیوع بیماری تب برفکی با سویه SAT2 هشدار داد.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک، مجید اسدی بیان کرد: باتوجه‌به وجود گزارش‌هایی از رخداد بیماری تب‌برفکی در کشورهای ترکیه، عراق، اردن و بحرین با سروتیپ جدید STA2 در جمعیت حساس دامی (گوسفند، بز، گاو، شتر) و خطر انتقال بیماری از مرزهای غربی کشور دور از انتظار نیست.

 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک افزود: از سویی توانایی نداشتن پوشش سویه جدید با واکسن‌های موجود، ایجاب می‌کند تا دامپروران اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای را برای کاهش خطر بروز بیماری بیش‌ازپیش رعایت کنند.
 
اسدی تصریح کرد: به‌منظور جلوگیری از شیوع بیماری انجام اقداماتی از جمله پرهیز از جابه‌جایی و خرید دام‌های فاقد گواهی سلامت و مجوز بهداشتی دامپزشکی، ضدعفونی منظم و دوره‌ای محوطه دامداری طبق نظر کارشناسان و استقرار چاله ضدعفونی در محل در ورودی دامداری و شستشوی خودروهای ویژه حمل دام زنده و حمل علوفه به دامداری ضروری است.
 
وی با تاکید بر اینکه در‌صورت بروز علایمی چون ریزش بزاق فراوان، لنگش، وجود زخم در محوطه دهانی و اندام‌های حرکتی مراتب در اولین فرصت به نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی اطلاع داده شود، اظهار کرد: جلوگیری از تردد افراد غیر مسئول و چوب‌داران و خودروهای آنها در داخل محوطه دامداری و رعایت قرنطینه دام‌های تازه وارد به مدت حداقل دو هفته از دیگر اقداماتی لازمی است که برای جلوگیری از شیوع بیماری باید انجام شود.
 
انتهای پیام/ شهربابک




خطر شیوع بیماری تب برفکی با سویه SAT2

منبع:آرمـان
? خطر شیوع بیماری تب برفکی با سویه SAT2