خطر بروز تب مالت و سل با مصرف شیر خام

مجید اسدی گفت: مصرف شیر خام و فله ای خطر بروز بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت و سل را افزایش می دهد. به گزارش فت فتو ، مجید اسدی گفت: مصرف شیر خام و فله ای خطر بروز بیماری های مشترک از جمله تب مالت و سل را افزایش می دهد و علاوه بر […]

مجید اسدی گفت: مصرف شیر خام و فله ای خطر بروز بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت و سل را افزایش می دهد.

به گزارش فت فتو ، مجید اسدی گفت: مصرف شیر خام و فله ای خطر بروز بیماری های مشترک از جمله تب مالت و سل را افزایش می دهد و علاوه بر این عفونت های استرپتوکوکی، مسمومیت روده‌اى استافیلوکوکى و سالمونلوز نیز با مصرف شیر غیر پاستوریزه ممکن است دیده شود.

رییس شبکه دامپزشکی شهربابک کاهش بار میکروبی را به عنوان یکی از اهداف سازمان دامپزشکی کشور در راستای ارتقاء کیفیت شیر خام برشمرد و افزود: دمای شیر حین خروج از بدن دام تقریبا ۳۷ درجه است که شیر در این دما بسیار فساد پذیر است.

وی تصریح کرد: حال با نصب شیر سرد کن در واحد های دامداری و همچنین حمل و نقل و نگهداری آن و کاهش دمای این فرآورده استراتژیک به دمای ۴- ۰ درجه می توان از افزایش بار میکروبی آن ممانعت به عمل آورد.

 
اسدی به انجام بازدید های مستمر و  سرزده از محل کارگاه های فرآوری ، کارخانه شیر و مراکز عرضه شیر خام در سطح شهرستان و بررسی تاسیسات و رعایت ضوابط بهداشتی آن ها و همچنین نمونه برداری دوره ای از شیر خام آنها اشاره و بیان کرد: سودجویی اقتصادی در حوزه سلامت، تهدید کننده امنیت غذایی جامعه است و همواره برخورد با متخلفین در دستور کار مجموعه دامپزشکی قرار دارد.
 
مجید اسدی در پایان خاطر نشان کرد: مواد لبنی باید دارای نشان پاستوریزه باشند، در غیراین صورت نباید مصرف شوند. همچنین لازم است که شیر قبل از مصرف حداقل چند دقیقه جوشانده شود تا از سلامت آن اطمینان کامل حاصل شود.

انتهای پیام/ شهربابک 




خطر بروز تب مالت و سل با مصرف شیر خام

منبع:آرمـان
? خطر بروز تب مالت و سل با مصرف شیر خام