خصوصیات ورزش مناسب فصل پاییز چیست؟

نذیر کرمان/کرمان متخصص طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیاده‌روی و دوچرخه سواری را از ورزش‌های مناسب فصل پاییز دانست. دکتر مریم عظیمی در گفت و گو با نذیر کرمان درباره خصوصیات ورزش مناسب فصل پاییز گفت: ورزش از شرایط اساسی حفظ سلامتی است و داشتن ورزش روزانه و منظم نقش […]

نذیر کرمان/کرمان متخصص طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان پیاده‌روی و دوچرخه سواری را از ورزش‌های مناسب فصل پاییز دانست.

دکتر مریم عظیمی در گفت و گو با نذیر کرمان درباره خصوصیات ورزش مناسب فصل پاییز گفت: ورزش از شرایط اساسی حفظ سلامتی است و داشتن ورزش روزانه و منظم نقش بسیار مهمی در سلامت انسان دارد.

او در مورد نوع ورزش مناسب این فصل اظهار کرد: ورزش‌های ملایم مانند پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است و باید مدنظر داشت که ورزش‌های سنگین، شدید و طولانی مدت در این فصل توصیه نمی‌شوند.

متخصص طب سنتی درباره زمان مناسب برای انجام ورزش نیز عنوان کرد: بهترین زمان برای انجام ورزش، زمان اعتدال دمای محیط است و روزهای نسبتا سرد فصل پاییز و صبح بسیار زود یا شب معمولا زمان مناسبی برای انجام ورزش‌های خارج از محیط منزل نیستند.

او توصیه کرد: ورزش با معده نسبتا خالی و حداقل دو ساعت بعد از صرف وعده غذایی انجام شود. همچنین شدت ورزش در حدی باشد که تعداد تنفس و ضربان قلب افزایش پیدا کند و بدن گرم شود اما منجر به تعریق زیاد و خستگی نشود.

عظیمی تاکید کرد: بعد از اتمام ورزش از قرارگرفتن در معرض هوای سرد یا نوشیدن آب و مایعات سرد پرهیز کنید.

انتهای پیام




خصوصیات ورزش مناسب فصل پاییز چیست؟

منبع: ایـسنا
? خصوصیات ورزش مناسب فصل پاییز چیست؟