خشکسالی و عوامل انسانی مهمترین عامل خسارت به ذخایر گیاهان دارویی

کرمان – مسئول گروه بهره برداری اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان کمبود شدید بارندگی و عوامل انسانی را عامل اصلی خسارات به ذخایر گیاهان دارویی دانست. غلامرضا ناصری در گفتگو با مهر اظهارداشت: جنوب استان کرمان دارای عرصه‌های طبیعی بکر و بسیار غنی از نظر منابع گیاهان دارویی و منحصر به فرد می‌باشد که […]

کرمان – مسئول گروه بهره برداری اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان کمبود شدید بارندگی و عوامل انسانی را عامل اصلی خسارات به ذخایر گیاهان دارویی دانست.

غلامرضا ناصری در گفتگو با مهر اظهارداشت: جنوب استان کرمان دارای عرصه‌های طبیعی بکر و بسیار غنی از نظر منابع گیاهان دارویی و منحصر به فرد می‌باشد که حراست و نگهداری از این ذخایر ارزشمند بسیار ضروری است.

وی عنوان کرد: اقداماتی در خصوص احیای برخی از مناطق و ذخیره گاه‌های گیاهان دارویی که دچار مشکل شده‌اند انجام شده است و سه منطقه در ساردوئیه که از مناطق بکر استان محسوب می‌شود در حال انجام است که این کار با کمک مردم محلی و بهره برداران انجام می‌شود.

وی مهمترین عوامل بروز مشکل برای ذخیره گاه‌ها خشکسالی و کم آبی است و از سوی دیگر بهره برداری بیش از حد و برخی از عوامل و تداخلات انسانی است.

وی گفت: جنوب کرمان یک میلیون و ۹۴۱ هزار و ۹۵۴ مرتع دارد و دارای گیاهان دارویی کمیاب و با کیفیت مطلوب است که می‌توان به آنغوزه، آویشن، آلاله، کتیرا، وشاء اشاره کرد.

مسئول گروه بهره برداری اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان تاکید کرد: فقط افرادی که مجوز برداشت دارند می‌توانند برای استفاده از این ذخایر اقدام کنند و در این زمینه باید مدیریت لازم انجام شود تا با تجه به خشکسالی و کمبود بارندگی در عرصه‌های طبیعی در بلند مدت با مشکل مواجه نشویم.

کد خبر ۵۴۱۹۸۶۷




خشکسالی و عوامل انسانی مهمترین عامل خسارت به ذخایر گیاهان دارویی

منبع: مــهر
? خشکسالی و عوامل انسانی مهمترین عامل خسارت به ذخایر گیاهان دارویی