خشکسالی تولید آبزیان را در کرمان کاهش می دهد

کرمان – رئیس جهاد کشاورزی کرمان گفت: در صورت ادامه خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها، طی سال جاری احتمالاً شاهد کاهش تولید آبزیان در این استان باشیم. به گزارش فت فتو، محمد خیراندیش در خصوص آبزنی پروری در استان کرمان افزود: ظرفیت‌هایی در زمینه آبزی پروری و تولید ماهیان گرمابی، سردابی، ماهیان خاویاری و آرتمیا در […]

کرمان – رئیس جهاد کشاورزی کرمان گفت: در صورت ادامه خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها، طی سال جاری احتمالاً شاهد کاهش تولید آبزیان در این استان باشیم.

به گزارش فت فتو، محمد خیراندیش در خصوص آبزنی پروری در استان کرمان افزود: ظرفیت‌هایی در زمینه آبزی پروری و تولید ماهیان گرمابی، سردابی، ماهیان خاویاری و آرتمیا در این استان وجود دارد که می‌توان با مشارکت کشاورزان و مشاوره با کارشناسان آنها را به فعلیت درآورد.

وی ادامه داد: این ظرفیت در استان کرمان وجود دارد که به راحتی می‌توان در کنار فعالیت‌های کشاورزی نسبت به احداث مزارع آبزی پروری و استفاده از استخرهای ذخیره آب اقدام کرد تا اشتغالزایی و تولید پروتئین را در این استان داشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی کرمان با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی تأثیر زیادی در تولید آبزیان دارد و خشکسالی و کمبود آب موجب کاهش تولید آبزیان می‌شود گفت: در صورت ادامه خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها، در سال جاری احتمالاً شاهد کاهش تولید آبزیان در این استان باشیم.

خیراندیش تصریح کرد: تصور بر این است پرورش ماهی به آب زیادی احتیاج دارد در حالی که با استفاده از سیستم‌های مدار بسته و تجهیزات تصفیه و برگشت مجدد آب می‌توان در زمینه تولید آبزیان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: مزارع پرورش ماهی مدار بسته و مکانیزه، با آب بسیار کم محصول خوبی تولید می‌کنند و تولیدکنندگان این بخش می‌توانند از تسهیلات بانکی موجود در این زمینه استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ مرکز تولید آبزیان در شهرستان رفسنجان وجود دارد گفت: در این شهرستان با وجود چاه‌های کشاورزی و استخرهای ذخیره آب کشاورزی فراوان، استعداد بیشتری برای پرورش ماهیان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: پرورش ماهی در استان کرمان افزایش درآمد و کیفیت آب کشاورزی را در پی دارد.

به گفته خیراندیش در تولید بچه ماهی قزل آلا در استان کرمان خودکفا هستیم اما بچه ماهی گرمابی و خاویاری مورد نیاز کرمان از خارج از این استان تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان کرمان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی از مشاوره و راهنمایی کارشناسان در این زمینه بهره مند شوند.

کد خبر ۵۵۳۰۰۱۲




خشکسالی تولید آبزیان را در کرمان کاهش می دهد

منبع: مــهر
? خشکسالی تولید آبزیان را در کرمان کاهش می دهد