خسارت ۴۵۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته به رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان میزان خسارت سیل مخرب سال گذشته در این شهرستان را بیش‌از ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. حسین رضایی در گفت‌وگو با نذیر کرمان اظهار کرد: حدود ۱۱ دستگاه در شهرستان رفسنجان متحمل خسارت سیل‌زدگی شدند که بیشترین آن مربوط به بنیاد مسکن و منازل مردم و باغات، مزارع و بخش جهاد […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار رفسنجان میزان خسارت سیل مخرب سال گذشته در این شهرستان را بیش‌از ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

حسین رضایی در گفت‌وگو با نذیر کرمان اظهار کرد: حدود ۱۱ دستگاه در شهرستان رفسنجان متحمل خسارت سیل‌زدگی شدند که بیشترین آن مربوط به بنیاد مسکن و منازل مردم و باغات، مزارع و بخش جهاد کشاورزی بود.

وی افزود: در بحث بنیاد مسکن بیش از ۶۰۰ منزل مسکونی شهری و روستایی در سیل مرداد سال گذشته در شهرستان رفسنجان تخریب و دچار خسارت شد که مبلغ برآورد این خسارت بیش‌ از ۱۰۷ میلیارد تومان است، هم‌چنین در بخش واحدهای تجاری، صنعتی و کارگاهی خسارت ۱۲۰ میلیارد تومانی به ۲۵۰ واحد وارد شد. ضمن آن‌که به ۵۸ دستگاه وسیله نقلیه مردم نیز خسارتی بالغ بر ۱.۶ میلیارد تومان وارد شد.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: در بحث جهاد کشاورزی در بخش زراعی و باغی ۷۰۰ میلیارد تومان، ساختمان و تاسیسات ۱۸۱۵ میلیارد تومان، در بخش دام، طیور و آبزیان ۹ میلیارد تومان، در بخش ماشین‌آلات کشاورزی نیز دو میلیارد تومان خسارت داشتیم.

رضایی میزان خسارت سیل را به خطوط انتقال برق بیش از ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سیل سال گذشته ۱۴۴ تیر برق را از جا کند و با خود برد، هم‌چنین بیش‌ از سه میلیارد تومان به خطوط گاز، ۴۵۰ میلیون تومان به ایستگاه آب منطقه‌ای و ۱۶۶ میلیارد تومان به خط انتقال، شبکه و ایستگاه آب آشامیدنی شهرستان خسارت زد.

فرماندار رفسنجان با اشاره به خسارت دو میلیارد تومانی سیلاب به بندهای خاکی اداره منابع طبیعی شهرستان، تصریح کرد: سیل هم‌چنین به ۷۰۰ کیلومتر از راههای شهرستان شامل ابنیه و پل‌ها خسارتی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان وارد کرد.

رضایی افزود: سیلاب به مدارس شهرستان نیز خسارت زد و بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان برآورد این خسارات است، هم‌چنین در بحث محیط‌زیست ۳۵۰ میلیون تومان، در حوزه شهرداری نیز ۸۸۳ میلیارد تومان خسارت داشتیم.

فرماندار رفسنجان در پایان عنوان کرد: مجموع خسارت سیل مرداد سال ۱۴۰۱ در شهرستان بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد تومان برآورد و اعلام شده است.

انتهای پیام




خسارت ۴۵۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته به رفسنجان

منبع: ایـسنا
? خسارت ۴۵۰۰ میلیارد تومانی سیل سال گذشته به رفسنجان