خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی باغات پسته سیرجان

سرمازدگی به ۳۶ هزار هکتار از باغات پسته سیرجان خسارت وارد کرد. به گزارش فت فتو، رییس جهاد کشاورزی سیرجان با اشاره به کاهش دمای هوا طی سه شب گذشته گفت: ۳۶ هکتار از باغات پسته سیرجان ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار سرمازدگی شدند وشوک بزرگی سرما به پسته‌کاران سیرجانی وارد کرده است. اکبر محمود‌آبادی […]

سرمازدگی به ۳۶ هزار هکتار از باغات پسته سیرجان خسارت وارد کرد.

به گزارش فت فتو، رییس جهاد کشاورزی سیرجان با اشاره به کاهش دمای هوا طی سه شب گذشته گفت: ۳۶ هکتار از باغات پسته سیرجان ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار سرمازدگی شدند وشوک بزرگی سرما به پسته‌کاران سیرجانی وارد کرده است.

اکبر محمود‌آبادی افزود: دربرآورد کارشناسان کشاورزی جمع خسارات به ۵۶ میلیارد تومان است و شدت سرما به‌گونه‌ای بود که در محصول سال آینده را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

آقای حمید پور جعفر آبادی ناظر بیمه کشاورزی استان در شهرستان سیرجان هم گفت: مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی سال گذشته به کشاورزان پسته کار این شهرستان پرداخت شده ودراین مرحله نیز به زودی مراحل تکمیل پرونده‌ها باغاتی که بیمه بوده اند و خسارت دیده اند انجام می‌شود تا بر اساس قانون خسارت سرمازدگی به آنان پرداخت شود.

وی از کشاورزان پسته کاری که هنوزنسبت به بیمه محصول و مزارع خود اقدام نکرده اند خواست نسبت به بیمه باغات خود اقدام کنند تا در چنین مواقعی کمتر دچار ضر و زیان شوند تا در هنگام بروز چنین حوادثی کمتر متضررشوند.

آقای شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر هم از وزارت جهاد کشاورزی انتقاد کرد و گفت: علی رغم اعلام حادثه سرمازدگی و خسارات سنگین ناشی از آن به پسته کاران استان کرمان و سیرجان متاسفانه مسئولین وزارت جهاد کشاورزی تا کنون هیچ اقدام و اعلام و بازدیدی در این مورد نداشته اند که بایستی تا دیر نشده در این زمینه چاره اندیشی و به مردم و کشاورزان اعلام کنند.




خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی باغات پسته سیرجان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی باغات پسته سیرجان