خسارت سرمازدگی به باغات پسته کرمان و احتمال بحران های اقتصادی و امنیتی

فت فتو/کرمان رئیس اتاق کرمان با اشاره به خسارت بیش از ۹۰ درصدی سرمازدگی به محصول پسته امسال که معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان (۱۰ درصد اقتصاد استان) است، گفت: نبود بیمه های بازرگانی آسیب زیادی به خسارت دیدگان وارد کرده است. سیدمهدی طبیب زاده در نشست موسسان انجمن نمایندگان شرکت های بیمه ای استان […]

فت فتو/کرمان رئیس اتاق کرمان با اشاره به خسارت بیش از ۹۰ درصدی سرمازدگی به محصول پسته امسال که معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان (۱۰ درصد اقتصاد استان) است، گفت: نبود بیمه های بازرگانی آسیب زیادی به خسارت دیدگان وارد کرده است.

سیدمهدی طبیب زاده در نشست موسسان انجمن نمایندگان شرکت های بیمه ای استان کرمان افزود: در حالی که این خسارت سرمازدگی به باغات پسته استان ممکن است بحران های اقتصادی و امنیتی ایجاد کند اما از ابتدای سال تاکنون هیچ خسارتی به باغداران پرداخت نشده و یا بسیار کم پرداخت شده است.

وی ادامه داد: یکی از حلقه های توسعه یافتگی هر منطقه بیمه های بازرگانی هستند و سهم بیمه ها در اقتصاد هر منطقه متناسب با میزان پیشرفت آن کشور است که به عنوان مثال می توان به سهم ۳۷ درصدی بیمه ژاپن و سهم دو درصدی بیمه ایران در تولید ناخالص داخلی این کشورها اشاره کرد.

طبیب زاده با ابراز تاسف از اینکه اهمیت بیمه برای برخی مسئولان ما روشن نیست و قصد داریم در طرح توسعه پایدار استان به موضوع مهم بیمه به طور جدی پرداخته شود بیان کرد: ما از تشکل گرایی، هم افزایی، استفاده از خرد جمعی و کار تیمی حمایت می کنیم و امیدواریم انجمن بیمه به برندی معتبر در استان و کشور تبدیل تا همه این اهداف محقق شود.

رئیس اتاق ابزرگانی استان کرمان تصریح کرد: لازمه موفقیت انجمن بیمه دوراندیشی، اندیشه ملی داشتن، برنامه داشتن، ترجیح منافع جمع به منافع فرد است تا بتواند مانند انجمن های موفق پسته و خرما فعالیت کند و در تصمیم گیری های کشور در حوزه بیمه موثر باشد.

به گزارش فت فتو، در ادامه این نشست نماینده هیات موسس انجمن نمایندگان شرکت های بیمه ای استان کرمان اظهار کرد: ۲۱ شرکت فعال بیمه با هزار و ۱۰۰ نماینده فروش بیمه عمر و سلامت در سطح استان فعال هستند اما تاکنون هیچ نهاد و گروهی از آنها حمایت نکرده است.

مجتبی نیرو افزود: این انجمن برای اولین بار در سطح کشور تشکیل می شود و تاکنون ۱۴ شرکت برای حضور در آن نماینده معرفی کردند که امیدواریم مابقی نیز به ما بپیوندند.

انتهای پیام




خسارت سرمازدگی به باغات پسته کرمان و احتمال بحران های اقتصادی و امنیتی

منبع: ایـسنا
? خسارت سرمازدگی به باغات پسته کرمان و احتمال بحران های اقتصادی و امنیتی