خسارت ده میلیاردی سیل به کوهبنان

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: برآورد اولیه خسارت‌های سیل تاکنون بیش از ده میلیارد ریال در حوز‌ه های مختلف شهرستان کوهبنان بوده است. مجید توکلی  در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کوهبنان گفت: باتوجه به هشدار‌های ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان در سطح قرمز برای آخر هفته جاری در استان و باتوجه به […]

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: برآورد اولیه خسارت‌های سیل تاکنون بیش از ده میلیارد ریال در حوز‌ه های مختلف شهرستان کوهبنان بوده است.

مجید توکلی  در بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کوهبنان گفت: باتوجه به هشدار‌های ستاد پیشگیری و مقابله با بحران استان در سطح قرمز برای آخر هفته جاری در استان و باتوجه به مصوبات جلسه ستاد مذکور، ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهبنان در آماده باش کامل بوده و در جریان بارندگی‌ها با حضور میدانی نسبت به این مهم و رصد مشکلات جاری پرداخته اند.

توکلی می‌گوید: در جریان بارندگی‌ها در منطقه فتح آباد و در بیابان جور کلیه مسیل‌ها و رودخانه‌های منطقه جاری و باعث تخریب جاده‌ها و مسیر‌های این منطقه شد.

مجید توکلی گفت : با مدیریت از قبل برق کلیه چاه‌های دشت فتح آباد به جهت جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی قطع گردید، اما جاری شدن رودخانه فتح آباد باعث شستگی حدود ۳۰ تیر برق گردید.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: در بارندگی‌های دیروز عصر منطقه کوه جور نیز باعث سیلابی شدن کلیه مسیل‌ها و جاری شدن رودخانه گردید و در مناطقی سیلاب جاری شده به سمت روستای جور سرایز که با مدیریت میدانی شورا و دهیاری روستا و با تامین ماشین آلات مورد نیاز از سوی ستاد بحران شهرستان مسیر‌های فرعی مسدود و هدایت آب داخل روستا به معابر اصلی انجام شد که خوشبختانه خسارتی به منازل و خانه‌های روستای مذکور وارد نیامد لکن به معابر روستا خساراتی وارد که درحال جمع بندی آن‌ها هستیم.

به گفته سرپرست فرمانداری کوهبنان با بارندگی‌های انجام شده در سطح حوزه آبگیر رودخانه ده علی این رودخانه نیز طغیان کرده و سیلابی شد و باعث مسدود شدن جاده کوهبنان به بافق در محل دهستان خرمدشت گردید.

توکلی گفت: حجم سیلاب در دهستان خرمدشت بقدری زیاد بود که سیل بند‌های اطراف در برخی مناطق تخریب و آب به سمت قنات‌های این منطقه گسیل شده است.

به گفته فرماندار کوهبنان برآورد انجام شده از حجم خسارت‌های وارده حاکی از این است که تاکنون بیش از ده میلیارد ریال در حوز‌ه های کشاورزی، جاده ها، خیابان‌ها و معابر روستایی، سیل بند‌ها و کانال‌های هدایت آب و نیز خطوط انتقال برق به شهرستان کوهبنان خسارت وارد شده است که جمع بندی نهایی در حال انجام است.

فت فتو کرمان کرمان




خسارت ده میلیاردی سیل به کوهبنان

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? خسارت ده میلیاردی سیل به کوهبنان