خسارت‌های سیلاب در مناطق مختلف استان کرمان

خسارت سیلاب در استان کرمان ادامه دارد و بر اثر جاری شدن سیل پل ارتباطی بهرمان به انار مسدود شد. به گزارش فت فتو ، با شکسته شدن این پل راه ارتباطی ۱۲ روستای با مرکز بخش نوق و شهرستان رفسنجان قطع شد.ادارات بخش نوق بر اثر این سیل امروز تعطیل شدند.خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده […]

خسارت سیلاب در استان کرمان ادامه دارد و بر اثر جاری شدن سیل پل ارتباطی بهرمان به انار مسدود شد.

به گزارش فت فتو ، با شکسته شدن این پل راه ارتباطی ۱۲ روستای با مرکز بخش نوق و شهرستان رفسنجان قطع شد.
ادارات بخش نوق بر اثر این سیل امروز تعطیل شدند.
خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده از قبل توسط ستاد بحران بخش نوق این سیل تلفات جانی در بر نداشت.
سیلاب به اراضی کشاورزی و باغات کشاورزی خسارت گسترده ای وارد کرد که توسط کارشناسان این امر مورد برسی است.
سیل دریزدانشهرمرکزبخش یزدان آباد
سیل دریزدانشهرباعث آب گرفتگی معابرومنازل شدوآسیب هایی به بخش های کشاورزی مسکونی دامداری جاده وخیابان های این شهرواردکرد

مدیریت بحران ونیروهای بسیج ومردم پای کارآمدند

                      ادارات بخش نوق تعطیل شدند

مصطفی بخشی معاون سیاسی فرمانداری رفسنجان با اشاره به قطعی برق گسترده در بخش نوق در اثر شکسته شدن تیرهای برق از تعطیلی ادارات بخش نوق خبر داد و گفت: ادارات خدمات رسان در حادثه سیل امروز مشغول بکار هستند.

           سایر ادارات شهرستان رفسنجان نیز تعطیل نخواهند بود.

مردم از ترددهای غیر ضرور به مناطق سیل زده ناصریه، سرچشمه، داوران و نوق جدا بپرهیزند تا موجب کندی روند امداد رسانی به این مناطق نشوند.

                                        اقدامات اجام شده امدادی در زرند 

با توجه به بارندگی و سیل شهرستان زرند گروه های جهادی و پاسداران و بسیجیان زرندی برای امداد رسانی به مناطق سیل زده اعزام شدند

در بارندگی شهرستان زرند روستاهای داهوییه ، بادیز ، سربنان ، یزدانشهر ، بهشت وحدت گتگوئیه و دیگر مناطق زرند دچار سیل شدند .

نیروهای اعزامی به مناطق سیل زده زرند ضمن امدادرسانی به ماشین های گرفتار در سیل و گل و لای ، نجات جان افراد گرفتار در سیل و کمک به انحراف مسیر سیل فعال بودند.

در حاشیه بازدید میدانی و سرکشی از مناطق سیل زده زرند سرهنگ امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرند بهمراه سرهنگ شریفی و اعضای قرارگاه بازدید کردند

سرهنگ امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج زرند در حاشیه سرکشی از مناطق سیل زده گفت: بیش از ۲۰۰ نفر از بسیجیان ، پاسداران و گروه های جهادی به مناطق سیل زده اعزام شدند

سرهنگ امیری همچنین گفت : در سیل دیروز با بیش از ۱۲ خودروی سپاه تجهیزات سبک و سنگین شهرداری ، هلال احمر ، اداره راه و صنایع شهرستان به مناطق سیل زده جهت کمک اعزام شدند.

فرمانده ناحیه زرند با قدر دانی از حضور به موقع بسیجیان و گروه های جهادی می گوید : آمادگی ناحیه مقاومت بسیج زرند را در جهت کمک به مناطق سیل زده اعم از لایروبی ، پاکسازی منازل سیل زده و بقاع متبرکه اعلام کرد. ‌

وی گفت: بنده و همه پاسداران و بسیجیان خادم ملت ایران هستیم و در هر عرصه که نیاز به کمک سپاه و بسیج باشد در هرساعت از شبانه روز اماده خدمت رسانی به مردم هستیم

و همچنین بنا به اعلام مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان محور به علت طغیان رودخانه های فصلی و آب گرفتگی آب نما ها مسدود شده است

 

                       اعلام خسارت اولیه سیل در انار 
بالغ بر ۳۷ میلیمتر بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان انار خسارت هایی به بخش های مختلف وارد کرد

محسن صالحی سرپرست فرمانداری انار گفت :   سیلاب ، باعث  آبگرفتگی معابر و ایجاد خسارت به راههای عبوری در سطح شهرستان ، باغات پسته و منازل مسکونی و خودروهای شهروندان و هموطنان و اعلام تخلیه برخی روستاها شد.
فرماندار گفت :از ساعات اولیه آغاز بارش ، قریب به ۵۰۰ نفر مسافر عبوری بصورت اضطراری اسکان داده شدند و ۲ هزار  نفر از ساکنین شهرستان شامل برخی روستاها و امینشهر با اعلام تخلیه قبلی منازل ، بصورت موقت اسکان داده شدند.
وی افزود: با توجه به بالا آمدن آب در مسیر انار _امینشهر و تهدید برای بسیاری از منازل مسکونی و اماکن ، با شکافتن مسیر ، تهدید سیلاب رفع گردید .
صالحی همچنین  گفت: متاسفانه سیل خساراتی قریب به ۱۰۰ واحد مسکونی و تجاری وارد نموده و همچنین برخی راههای ترانزیتی و روستایی شهرستان نیز خسارت دیده اند که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.
وی در خصوص میزان خسارات وارده به باغات کشاورزی گفت؛ میزان دقیق تعیین خسارات تا فرونشست کامل آب وجود ندارد اما قریب به ۸ هزار هکتار از باغات پسته خسارت دیده است و هشت رشته قنات نیز تخریب شده اند.
فرماندار انار افزود: با توجه به بروز سیل در کیلومتر ۲۰ مسیر انار_ یزد ، چندین خودرو نیز غرق شدند که خوشبختانه خسارت جانی و مفقودی در پی نداشته است.
صالحی فرماندار گفت : مسیرهای عبوری انار _ رفسنجان ، انار_ یزد و انار _ شهربابک جهت تردد باز می باشد و تنها مسیرهای انار _ نوق به دلیل تخریب پل ، انار_ امینشهر ، به دلیل شکافتن جاده و شاهم آباد _ بیاض به دلیل آبگیر شدن آبنما مسدود می باشند.
وی با توجه به اعلام احتمال بارندگی تا پایان روز امروز یکشنبه  ، گفت ؛کلیه اعضای ستاد هماهنگی، فرماندهی و پاسخ به بحران شهرستان انار در آمادگی کامل می باشند ،

وی  از کلیه شهروندان خواست تا آمادگی لازم در مواجهه با سیلاب را داشته باشند و از حضور در مسیرهای رودخانه ها و سیلاب پرهیز نمایند.

          وضعیت سیل در مناطق شمالی  استان 

 فرمانده انتظامی استان گفت :سیل در مناطق شمال استان خسارت جانی نداشته است.
فرمانده انتظامی استان کرمان در بازدید از مناطق سیل زده بخش دهج شهرستان شهربابک گفت: با توجه به بارش شدید در شمال استان و سیلابهایی که به وجود آمده است خسارات زیادی به بخشهای کشاورزی و دامداری به وجود آورده است به طوری که بسیاری از باغات مردم دچار خسارت شده و تعداد زیادی از دام‌های دامداران تلف شده است.
سردار ناظری بیان کرد: با تمهیداتی که انجام شد خوشبختانه تا این لحظه سیل تلفات جانی در شمال و غرب استان نداشته است.
وی ادامه داد: در بازدید از بخش دهج و روستای خبر شاهد خسارت سیل به بخش های مختلف از جمله زیرساختهای جاده و پل ها بودیم به طوری که بعضی از مسیر ها مثل مسیر دهج به جوزم به دلیل ریزش پل مسدود شده است.
فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: مجموعه نیروی انتظامی در این شرایط بحرانی به همراه دیگر دستگاههای امدادی چه در حوزه ترافیک و چه در حوزه یگان ویژه و واحد‌های انتظامی به همراه بسیج در خدمت رسانی به مردم پیش قدم هستند .
سردار ناظری تاکید کرد: برای  جلوگیری از حوادث ناگوار و جانی، مردم به توصیه های پلیس و ستاد بحران توجه کنند و از تردد های غیرضروری خودداری کنند و از اتراق و عکس گرفتن در مسیر رودخانه ها خودداری کنند.
سرهنگ اوستایی فرمانده سپاه شهربابک هم گفت: نیروهای بسیج هم در شرایط بحران در کنار مردم هستند و گروههای جهادی در شهرستان در آمادگی کامل هستند تا در این شرایط به کمک مردم بیایند و به مردم خدمت رسانی کنند.

کد ویدیو

                                                خسارت سیلاب در کوهبنان

سرپرست فرمانداری کوهبنان : بارندگی های چند روز گذشته ودر پی ان سیلاب‌ها خسارات قابل توجهی به زیر ساخت‌ها وبعض از منازل در سطح شهرستان وارد کرده است.
جلسه ستاد بحران شهرستان کوهبنان با حضور معاون منابع انسانی استانداری کرمان و اعضای ستاد در محل سالن کنفرانس فرمانداری کوهبنان برگزار شد.

مجید توکلی سرپرست فرمانداری کوهبنان در این جلسه گفت : در پی پیش بینی های صورت گرفته ، روز چهارشنبه اولین جلسه ستاد بحران در کوهبنان تشکیل و موارد لازم و ضروری به مردم اطلاع رسانی شد.

وی خاطر نشان کرد: با شروع بارندگی بخش طغرالجرد ، دهستان های جور و خرمدشت دیروز درگیر سیل بودند و ظهر امروز سیل به دهستان جور ورود پیدا کرد و آب به منازل مسکونی و امام زاده بی بی خاتون نفوذ و مشکلاتی را بوحود آورد.

توکلی بیان داشت: از ظهر امروز دستگاه های راهداری و شهرداری در اطراف کوهبنان بدنبال فعالیت هستند تا خسارت ها را به حداقل برسانند.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن سد جور در بالا دست شهر کوهبنان و در مسیر رودخانه های اصلی از منطقه بازدید کردیم که خوشبختانه با جاری شدن سیلاب ها و رودخانه های فصلی سد جور تا نصفه آب شده اما سیل بند میرزا فارسی در حال مرمت است تا در صورت ادامه بارش ها خسارات احتمالی کاهش پیدا کند.

سرپرست فرمانداری کوهبنان گفت: در دهستان خرمدشت تعدادی از خانه ها دچار آب گرفتگی شده برای بررسی وضعیت موجود قنوات ، مساجد و محلات مورد بررسی قرار گرفت و میزان خسارات احتمالی مشخص شد.

وی ابراز داشت : بدلیل شدت بالای بارندگی بخش طغرالجرد ، نجف آباد و روستاهای همجوار هم دچار مشکل شدند که میزان خسارات احتمالی در حال ارزیابی است.

توکلی یادآور شد: مدارس شبانه روزی شهرستان برای اسکان اضطراری مهیا شده و ستاد بحران شهرستان با تمام نیروهای امدادی و تجهیزات خودرویی در خدمت مردم عزیز شهرستان خواهد بود.

وی تصریح کرد: قنات دهستان خرمدشت باید جز اولویت های نخست قرار گیرد ، رسیدگی به سیل زدگان در بخش طغرالجرد و دهستان های جور و خرمدشت باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود..

 

                                             تدابیر انجام شده در کوهبنان

معاون استاندار در بازدید از مناطق سیل زده کوهبنان گفت در اولین فرصت جلسه ویژه برای رفع مشکلات شهرستان کوهبنان با حضور مدیران ستادی استان برگزار خواهد شد

و پیگیری جهت استقرار خودروهای نیمه سنگین ، سنگین و مهندسی در کوهبنان در اولویت برنامه هاست.
علی بیگ زاده معاون توسعه منابع انسانی استانداری کرمان طی بازدید از مناطق سیل زده شهرستان کوهبنان تاکید کرد: همدلی و هماهنگی بین مسئولین شهرستان کوهبنان بویژه سپاه ، نیروی انتظامی ، هلال احمر ، بخشداری ها ، ادارات عضو ستاد ستودنی است و همین امر در ارائه خدمات و‌کاهش خسارات احتمالی اثر داشته است.

بیگ‌زاده افزود: اگر بخواهیم بحران را مدیریت کنیم باید پیش از بحران آگاهی دادن ، اطلاع رسانی و‌ پیش بینی ها و آمادگی لازم انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: بحران فعلی یک فرصت بود تا امکانات ، نقاط قوت و ضعف خود را مورد بررسی قرار بدهیم.

معاون‌توسعه منابع انسانی استانداری کرمان گفت : از فرمانده سپاه کوهبنان درخواست دارم با کمک کمیته امداد و هلال احمر به کمک خانواده های آسیب دیده از سیل در مناطق روستایی بشتابند.

 

باز شدن مسیر بهرمان به جوادیه نوق

بخشدار نوق گفت : جاده بهرمان به جوادیه موقتا باز شدخسارت‌های سیلاب در مناطق مختلف استان کرمان

وی تاکید کرد در صورت بارشها و جاری شدن سیل جهت امنیت مسافرین مجددا این مسیر مسدود میشود.

وی از مردم فهیم منطقه خواست در صورت ضرورت و با احتیاط کامل از این مسیر تردد نمایند.

 

 




خسارت‌های سیلاب در مناطق مختلف استان کرمان

منبع: صـداوسیـما مرکز کرمان
? خسارت‌های سیلاب در مناطق مختلف استان کرمان